Skönt.

Vaknar, tittar ut genom förnstret och ser att snön är borta. Jag Ronja Håkansson blir mycket glad av denna syn, för det betyder att jag kan rida Castro på banan, vilket betyder att han förhoppningsvis sköter sig väl.

Egentligen så tycker jag att snö kan vara lite små mysigt, dock lite för kallt och blött, men världen ser lite renare ut och det blir mycket ljusare. Men när man har en häst som Castro så blir man inte glad av snö, för det betyder att man måste rida i ridhuset, och jag+Castro i ridhuset (när det inte är tävling) är inte någon bra kombination.

Jo i lilla ridhuset är det snudd på aldrig något problem, men för tillfället så har de harvat så djupt så att hästarna går med "spån" upp till knäna, samtidigt som det är väldigt ojämnt, så hästarna vrickar fötterna av sig. Och detta gör att man måste rida i stora, och där är Castro och jag bara goda vänner så länge han är på väldigt bra humör. ;)

Nej nu måste man städa här hemma, annars blir det inget Dahrves för min del, och dit vill man ju. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0