Ni underbara människor!

Har haft helt underbart tillsammans med Saris och Alvin. You just got to love them! ;)

Idag har jag iaf skrittat på Samona, Saras D-ponny, och sen har jag ridit barbacka på Stina.

Hon skötte sig helt okej idag, var ganska lat till en början och tänkte minsann inte komma under sig med bakbenen, och när man skall ställa henne så drar hon upp huvudet och in med bogen.

Men efter ett tag så blev hon verkligen asafin och jobbade jätte bra, men då orkar hon bara 10min sen är hon väldigt trött och lack på mig.

Underbara lilla ponnyn!



Castro har fått en liten promenad nu tre dagar i rad.

Första dagen gick jag när det var mörkt och hade grimma med vanligt grimskaft. INGEN bra ide med en häst som är van att gå 7 ggr i veckan men nu de senaste veckorna inte rört sig alls.

Till en början sköte han sig väldigt fint, men sen började han spänna upp sig, springa runt runt runt, dra iväg, frusta, fnysa och stöna ganska mycket faktiskt, vi stod även lite på bakbenen vid ett tillfälle.

Kan ju säga att jag har då ingen lust att sätta igång den hästen sen. ;)



Castros tillstånd är för tillfället ungefär samma som innan han blev jätte halt. Man ser det liksom bara på böjt spår i ena varvet.

Förra veckan så fick de ut lite var ur hoven, men eftersom han inte är ohalt så kommer det antagligen mera sen. Eller så är han en liten tönt som tror att han har ont fortfarande, för han haltade minsann ingenting när han sprang runt mig som en galning när jag var ute och gick med honom. ;)


DU ÄR BÄST! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0