Nästan färdig.

Idag har det varit lite fullt upp för mig, eller iaf för att vara mitt liv så har jag haft endel att göra.

Red Stina på banan idag. UNDERBARA ponny säger jag bara. Hade nästan ingenting i handen och hon jobbade på jätte bra och gjorde allt jag bad om. De där hästarna gör en ganska lycklig ibland. ;)



Sen orkade jag inte sätta på träns på Castro idag så det fick bli en liten promenad för mig också. "Longerade" honom lite med grimskaftet några varv på sandvolten för att se om han haltade något, och jag kunde faktiskt inte se någonting, och eftersom jag bara hade ett grimskaft så var det ju en väldigt liten volt han gick på.

Men han har ju ganska mycket överskotts energi för tillfället så jag höll på att få mitt huvud avsparkat vid ett tillfälle, knäppa lilla häst! <3



Curt var väldigt öm i sina hovar idag, fram, plus att han också var varm i båda fram. Roger var och skodde honom igår(?) och jag tror att han råkade ta av alldeles för mycket. Så förhoppningsvis så blir han bättre när hovarna vuxit lite. Han är ju lite känslig den där ponnyn! ;)

Det känns som att jag har sån tur med hästar för tillfället. Eller(?)



Sen vid 18.15 ikväll är det stallmöte eftersom Ninna har bestämt sig att ta över stallet. Så jag hade tänkt att innan dess skall jag få ut mamma till Dahrves, får se hur jag lyckas med det. ;)


Kommentarer
Postat av: jenns

Det måste kännas underbart med ridhus iaf...! Jag har verkligen ingen lust att rida alls den här årstiden.... tråkigt men sant! Inte ens en ridbana har man fy blä och pina!



Ja jag förstår det när du satsar som du gör också eller så.. då är det inte kul med skadade hästar :( Jag har en liten brun och en latfux till övers hihi!



<333



2011-12-08 @ 19:27:24
URL: http://jboberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0