Lite små härligt.

Har idag ridit "klokt" på Castro för första gången på VÄLDIGT länge. Han var väl ungefär precis så som jag trodde.

Han var fin i munnen, lite stel i höger dock, PIGG, och efter 30sek galopp i vänstervarv så började han sparka och bråka lite, men samtidigt var han lite för glad för att bli allt för sur. ;)

Jadu han kallas ju inte för Galne Gunnar för intet. Hehe

Nej men jag lär ha ett par helvetes månader framför mig innan vi kommer igång på riktigt. Att låta en lite äldre häst vila är ju typ något av det sämsta man kan göra, speciellt när de är vana att gå så mycket som Castro är, kroppen stelnar till totalt, och så fastnar dom i alla kotor i kroppen, och då blir det ju inte bättre när man har en häst som är OTROLIGT känslig för att sitta fast eller om någon muskel bara är liite stel.

Men vi brukar alltid komma tillbaka, även ur de djupaste hålen. Så till utesäsongen är vi nog tillbaka och klättrar oss upp i klasserna. ;)

Livet är då minsann ingen dans på rosor när an har en röd häst vid namn Castro. Men jag klarar mig mer än fint ändå, för han är värd att kämpa för!



Sen har jag också ridit Stina idag. Hon var stel, jobbig och ville inte jobba med mig idag. Men men alla har vi dåliga dagar, enligt mamma så såg det bra ut iaf. ;) Hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0