Igår dagen.

Har varit lite seg här på bloggen känner jag, men har faktiskt varit i stallet hela dagen, plus igår. ;)

Igår började vi dagen med att åka och fodra och släppa ut alla hästar. Sen en liten snabb frukost hemma för att åka till stallet igen.

Tittade lite på de första klasserna på lektävlingen, sen gick vi vidare till Alvas stall och hämtade de små djuren.

Hoppade en Ld på Max. Alva mobbade mig lite att jag tyckte 80cm vart högt, hehe. Men iaf så gick det fint på framhoppningen, men sen inne på bana så vart både han och jag lite spända.

Grunden gick helt okej utan större misstag, men sen i omhoppningen gick det inte lika bra. Jag tog antingen för många, eller för få halvhalter, och sen vid ett tillfälle så vart Max livrädd för en liten blomsamling på ena kortsidan när jag skulle göra en kort sväng, så det blev tvärnit två galoppsprång helt snett och ett jätte språng över hindret. Haha så himla söt.

Men vi var 0-0a iaf. Och grunden är jag ganska nöjd med faktiskt. Nästa gång får jag ta och låna ut Curt (om vi fortfarande har kvar honom såklart) till Alva eftersom hon är så snäll och låter mig rida hennes fina djur. :)

(Film kommer senare)


Alva och Maxi!

Sen red jag min fina Castro som skötte sig som en gud, klarade av lite mer galopp denna dag (hela två varv på volten) och var väldigt avspänd och fin. Underbara varelse!



Sen blev det lite hoppning på tjocka Stina. Skuttade runt på en liten studs på 50 cm. Stina har verkligen förändrats på äldre år, förr så gick det enbart i 280km/h och nu för tiden är hon lat som bara den, om jag släpper skänklarna för en sekund så stannar hon, sötnöt. Och hon har börjat hoppa riktigt runt och fint min lilla prinsessa! <3



Molly red Curt och han var tydligen helt galen och så tror jag att Stella vilade om inte Molly red henne.

Jag lovar att jag skall svara på era kommentarer senare. :)

Puss så länge. ;) hehe

Kommentarer
Postat av: Alvin

Yey!Fler sådana bilder på Max! Där hade hade han nästan Castro framben ju ;) och dessutom luft i språnget :D

2011-12-18 @ 21:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0