Hoppningen igår.

Först red jag Stina på ridbanan, till en början så var hon väldigt mjuk men otroligt lat.

Sen när jag började skutta lite så kom farten och då vart hon även ganska stel i höger sida, eftersom hon vill ta den snabbaste vägen till hindret så drar man in bogen och ställer sig utåt, det är hennes lilla speciallite.

Men efter ett tag så var hon ganska mjuk och fin i halsen även vid hindren.



Sen fick jag skutta lite på Max i ridhuset. Alltså underbara lilla ponny säger jag bara, jag är helt såld på han. ;) Hehe

Hoppade max 80cm tror jag. Konstigt nog så kände jag avstånd mycket bättre på honom än på mina egna, fast han har ju också en mycket större galopp så det kan vara därför. ;)



Sist ut var Curt. Han var helt okej fin igår, inte så fin som han kan vara dock. ;) Men hoppade iaf en bana som låg runt 1m-1.10m. Vi fick dock ett stopp på en oxer ur sväng, antingen tre stora galoppsprång eller fyra korta språng från väggen, så den låg väldigt nära.

Mitt och Curts problem är ofta att kunna aktivera genom svängar, han dör väldigt lätt och då klarar han inte av att hoppa en oxer på 1,10m. Eller jo visst klarar han det men han har ingen lust. ;) Hehe

Men iaf fick vi ett stopp där, men sen skötte han sig underbart bra. :)

Det är bara jag som har vant mig så himla mycket vid Castro, han kan man både länga och korta hur mycket som helst och han klarar hindren utan problem. Och då tror jag att alla hästar är så. ;)



castro fick vila igår tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0