Händer inte mycket här inte. ;)

Igår red jag Castro och Stina.

Castro fick sig ett litet dressyrpass, och han var så fin som bara Castro kan vara. Hade ingenting i handen och han var inte spänd en enda liten sekund. Ibland älskar man det där kräket oändligt mycket. ;)



Stina gick även hon på banan men hon fick däremot hoppa. Började med en studs på tre hinder. Hon har börjat hoppa lite annorlunda nu när jag endast tränat lydnad och små hinder, förut har hon dykt över hindren och inte använt någon bakbenskraft utan endast fart, medans nu för tiden så hoppar hon nästan enbart uppåt, och då menar jag inte hellikopter språng, utan runda fast väldigt korta språng.

Så efter ett tag ändrade vi (mamma) det till en kombination på en oxer och ett räcke, med ett galoppsprång emellan.

Vi har alltid haft problem med kombinationer, då hon har blivit spänd=springer ännu mera och då tillslut vågar hon inte hoppa, men igår var hon väldigt avspänd hela tiden och hoppade väldigt fint, även när vi höjde upp lite. Nu skall ni veta att när jag säger höjde upp så hamnade hindret på kanske 80cm, så det är inga höjder vi pratar om precis. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0