Resultat.

Fredag: 1.30m A:0a

Han hoppade väldigt fint på de flesta hinder. Blev lite flack med sänkt rygg på vissa språng eftersom jag hamnade lite i framläge själv. Är ganska nöjd med min egna insatts faktiskt. Dock blev han sur till näst sista hindret (vatten), vilket visade sig genom skänkelvikning i galopp genom hela svängen så att vi höll på att missa hindret, men i sista sekund ändrar han sig och hoppar. KNÄPPIS!

Men iaf så var vi nolla på hinder och faktiskt inom maxtiden till och med. Knep den sista placeringen (15e) hade blivit högre om han inte bråkat.


Lördag 1.30m A:1a

Linjernas bana, BARA linjer överallt. haha. Enligt Zarah var den teknisk som en 1.50m bana.

Men fast jag klantade till mig till 3an så fixade Castro allt perfekt och gick nolla. Förutom ridningen från 2an till 3an så är jag faktiskt nöjd med min insatts. :)

Omhoppning

Till första hindret så skuttade han till när jag lade på skänkeln, han har nästan aldrig gjort så förut så jag kom helt av mig och gjorde en halt innan hindret, tyvärr så hade vi redan passerat starten så tiden gick igång och det blev en volt. KLANT!

Sen rev vi också ut ur kombinationen + 1 tidsfel. Så sammanlagt 9fel. Men jag hade nog haft en ganska bra tid om jag inte klantat till mig till första. Så det var synd.

Förutom volten så är jag väldigt nöjd med både mig och Castro. ;)




Lördag 1.40 A:0a

Red bra 1-4. Tappade bakbenen till 5 (kombination) rev ut. Sen sista linjen på långsidan var det oxer, fem långa galoppsprång till en kombination, oxer/räcke. jag fick lite panik till kombinationen eftersom det inte går att komma långt/snabbt in för då får han inte upp frambenen ut. Så det blev 6 galoppsprång istället för 5. Kom lite nära in, men han hoppade fint ändå, min KUNG!

Sen blev det ett tidsfel också eftersom jag tog långa svängar och inte de nära/svåra alternativ hindren.

Men jag är supernöjd med Castro men inte riktigt lika nöjd med mig själv. :)



Söndag 1.30m A:0a

Castro var SJUKT fin och hoppade riktigt bra. Jag hamnade lite bakåt och för många halvhalter. Men är sjukt stolt över mig själv mellan 3an och 4an där jag bara lät honom gå på 4 normala galoppsprång utan att ta i han som jag alltid annars gör. Annars var det mest Castro som var duktig.

Slutade på en 8e placering iaf.


Men om jag inte hade klantat mig i båda klasserna på Lördagen så hade vi blivit placerade där också. Men som sagt jag är ändå väldigt nöjd med mina och Castros insatser denna helg. :)

Filmer kommer upp senare. :)


Kommentarer
Postat av: Josefina

Grattis ! Tyckte väl jag hörde ditt namn någon gång under dagen ;)

Tur att en fux skötte sig under helgen iaf ;)

2011-08-10 @ 10:11:50
URL: http://jnordlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0