Precis hemkommen.

Har haft en heldag i stallet och fixat lite.

Endast ridit Castro idag och han fick sig ett galoppjobb. Han skötte sig ganska bra, blev lite trött på slutet men annars så var han kanon. :)



Sen har jag tvättat Castro och Stella. Skulle egentligen trimmat till dom eftersom de är lite sommar skabbiga. ;) haha Men sen kom jag på att jag varken hade borstar eller sax i stan. Så det får bli imorgon istället. :)



Castro har även fått sig en genomkörare av Johanna Modigh, och självklart spelade han Fan med mig, som han alltid skall göra när johanna kommer. Men man fick sig ett gott skratt iaf när han håller på och försöker spänna upp sig och kaxa sig mot en, knäppa häst!

Han var stel i högra bogen och vänster bak, så nu skall jag stretscha mer och även massera. Men annars tyckte hon att han såg väldigt fin och välmående ut. så det känns ju bra. :)



Eftersom det är tredje dagen nu som det har åskat och regnat så åkte vi och hämtade in ponnysarna till stan också. Egentligen skulle de stå kvar ett tag till men jag får verkligen panik när det åskar och jag vet att mina älsklingar står ute i det. Är inte alls rädd för åska egentligen, men jag är FRUKTANSVÄRT rädd för att mina hästar skall skadas av den!

Men nu kan jag vara lugnt när de står i ett tryggt stall. :) De verkade även väldigt glada över att få komma in till stan, måste vara ganska skönt att få komma in i en torr box. .



Imorgon blir det att tvätta de två små och trimma till allehopan+ att rida dom. Så imorgon är det fullt på schemat. Det tycker vi om! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0