Monster till häst!

Igår red jag båda ponnyerna på Silikaten. Eftersom vi ändå var ute och åkte med dom (seminen) så passade vi på att rida på en riktig ridbana. ;)

Stina red jag på vanligt bett, och satan vad fin hon var. Gick verkligen perfekt och ville göra allting rätt! Underbara häst! Red henne i kanske 15min.

Medans jag red så kom det två stycken som stod och tittade på Stina och berömde henne. :') När jag var klar så gick jag fram till dom så att de skulle få hälsa på henne. Då lyckades hon ruska på huvudet så hela tränset flög av? Haha som tur var stod hon still denna gång, inte som när hackamooret gick sönder för något år sen.... ;)




Sen var det Curts tur. Först fick han ett litet dressyrpass, skötte sig väldigt bra. Sen fick han gå in till den stora banan och hoppa två räcken. Han är fortfarande lite för tjock för att tycka det är superkul att hoppa, men hoppade gjorde han utan att tveka, var inte riktigt så på som jag vill ha honom.
Hoppade upp till 1m.



Sen var det Castros tur när vi kom hem! Den hästen var det skottpengar på igår kan jag säga! Fy fan!

Skulle köra ett galoppjobb i skogen så att jag kunde rida ett bra dressyrpass idag. men ja det där galopparbetet gick ju bra. Väldigt avspänt och så!

Kan ju säga att vi mestadels var ute i skogen och stod på bakbenen. Och visst om jag hade retat upp honom, men jag hade inte gjort ett skit för att han skulle bete sig såhär...

När han vid ett tillfälle stegrade sig så högt så att det kändes som vi skulle gå runt så hoppade jag av och ledde han några meter för att sen hoppa upp igen och trava hem.

Red sen på åkern hemma för att han inte skulle vinna, men jag ville inte heller offra mitt liv ute i skogen. Här var han mycket finare och skötte sig bra. Så vi får se hur det går idag!

ALDRIG MER ATT HAN SKALL FÅ TA DET LUGNT I EN VECKA! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0