Lördag 1.30m

1: Red ganska bra emot och kom till en bra avsprångspunkt. Castro hoppade fint också.

2: Tog ett för mycket galoppsprång i svängen+ att jag satt honom lite för nära. Fick ingen kraft upp så han knep bak.

2-3: Eftersom vi kom för nära så skulle jag ridit mer fram så jag fick 4 normala, men istället håller jag i och går på 5. Vilket resulterar i att vi kommer alldeles för nära. Men Castro hoppade väldigt fint ändå.

3-4: De flesta gick på 6 här, men eftersom vi kom för nära på de två innan så bestämde jag mig för att ta ett extra. Men kom till en bra avsprångspunkt och han hoppafde väldigt fint!

5: För en gångs skull så tjaffsade jag inte in i kombinationen utan lär honom gå in i ett normalt tempo. Kom bra in, men han var i varenda bom så han lyfte inte så bra på fossingarna. men felfritt ut iaf. :)

5-6: Även här gick de flesta på ett framåtläge på 6 galoppsprång, jag höll tillbaka på 7, kom bra och fick ett ganska fint språng.

7: Kom bra, kunde ha haft bakbenen mer under så att vi hade fått ett rundare och finare språng.

7-8: Även här gick de flesta på 6. Jag tog 7 men det kändes ändå jämnt och bra, och vi kom bra på 7. Han hoppade ganska fint.

9: Kom lite snabbt in vilket resulterade i att vi fick kort ut. Hoppade fint på a, hade lite sänkt rygg på b.

9-10: Fick bra på 5 galoppsprång, ganska fint språng.

10-11: De flesta gick faktiskt på 6 här, medans jag för en gångs skull tog ett mindre och gick på 5. Men det var väl det bästa språnget+ bästa jag gjorde på ritten så. ;) haha Kom bra på det iaf.

Omhoppning

1:
Gjorde ju en volt innan som jag inte har med på film, men sen red jag bra på det och han fick ett bra språng.

2: Kom bra här och fick ett fint språng.

3: Kom ganska bra in men han slarvade ut.

3-4: Skulle ha ridit lite mer framåt så hade han kommit närmre och fått ett finare språng.

4-5: Kom bra på 6 här och han hoppade väldigt fint.

6: Kom bra men jag var lite fast i handen så han hoppar lite konstigt.

7: Kom bra och han hoppade fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0