Hemma

Har precis kommit hem nu.

Har idag ridit C+C. Och modern min har bara ridit Stina.

Först red jag Curt på ängen. Han var VÄLDIGT bråkig och ville inte alls jobba någonting. Men efter ett tag, ett ganska bra tag, så gav han sig och då blev han riktigt fin.

Förstår inte varför det skall ta emot så himla mycket att gå ner i form och jobba. Måste ju vara tusen gånger jobbigare att bråka+att passet blir så mycket längre då. Knäppis!



Först hade vi tänkt att både Castro och Stella skulle vila, men eftersom Castro vilade i Onsdags så kändes det inte som att det var läge för en till vilodag. Plus att jag får så fruktansvärt dåligt samvete när jag låter den hästen vila. Han måste röras på för att må bra.

Så det blev en barbacka tur utanför stallet. Jobbade ganska mycket i galopp och han var väldigt fin. Duktiga lilla hästen. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0