Godmorgon.

Igår var jag lat och red bara 3 st. skulle egentligen rida alla 4, men eftersom Curt fick ett hård pass så hann/orkade jag inte rida den sista. Vilket var Stella.

Först ut var Castro. Red dressyr på ängen. Han var stel och inte så himla rolig. Men gjorde det jag bad honom om iaf.

Finns typ ingenstans jag kan rida längre. Både ängen och utanför stallet har det blivit jätte halt, Castro höll på att gå omkull någon gång. INTE KUL. JAG VILL IN TILL STAN NU!!!!!!



Sen red jag Curt. Han fick gå ett hårt galoppjobb eftersom han VÄGRADE att ge upp med sitt huvud som tydligen skulle vara rakt upp. Så jag var ute med honom i nästan 2 timmar, dock inte galopp hela tiden såklart. MINST 30 min skritt också+ trav såklart.

Men iaf efter ett långt tag så gav han sig lite och då gick vi hem. Den där ponnyn alltså....


Såhär vill min ponny ha huvudet HELA tiden!

Sist ut var Stina. Hon fick gå ett kort dressyr pass utanför stallet. Hon var väl ganska fint men eftersom det är både halt och väldigt ojämnt så kan man inte göra så himla mycket. Måste tvinga pappa att skaffa en ridbana till nästa år, för det här går verkligen inte.


SötNöt ponnyn

Nej nu skall jag gå och torka upp mjölk som min moder spillde ut. Det är tydligen väldigt svårt att hälla upp med vänsterhanden. x)

Kommentarer
Postat av: mayaaa

NÄE VAR KÖRDE JA FÖRBI DIG NÅGONSTANS?

2011-08-23 @ 16:06:47
Postat av: msha maya

åhh haha syynd. såg dig ej! åhh alis är ett trevligt ställe, nya hänget???



jag vet inte.. jag kan ju inte rida på 6 veckor å inte mocka på ännu längre tid så de får mamma o agnes bestämma de... antagligen i början av sept. när kommer du?!

2011-08-24 @ 00:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0