Fredag 1.30m

Min känsla

1:
Red ganska bra emot det och fick ett ganska bra hopp. Om jag kommer ihåg rätt så var han i bakbomen, så lite mer tryck bak kunde jag ha haft.

2: Fick bra rytm genom svängen. Han tittade till lite på hindret så fick trycka på honom lite extra de två sista galoppsprången. Kom till en bra avsprångspunkt.

3: Tog ett galoppsprång för mycket i svängen (som jag alltid gör) Men han rättade till mig genom att göra ett litet skutt och fick då bakbenen under sig så att han fick kraft upp i språnget. Kom ändå till en ganska bra avsprångspunkt, men pga av min dåliga anridning så fick han inte riktigt upp bakbenen utan knep ganska mycket.

4: Skärpte till mig här och lät honom gå framåt i svängen, dock flaxade jag ganska mycket med min kropp själv. ;)

4-5: Lät han mest gå själv här, tog en liten check två galoppsprång innan så att vi kom till en bra punkt.

5-6: Bråkade för mycket med handen så fick inte jämna och fina galoppsprång, men red inte heller på ett extra som jag brukar göra. ;) Kom bra på 6an iaf.

7: Red bättre till den här kombinationen, dock tappade han ryggen på b-hindret.

7-8: Lät han mest gå själv här, liten check så att bakbenen var med bara. Kom bra på 8an.

8-9: Samma som mellan 7-8.

9-10: Här vart han sur på mig, vet inte varför eftersom han inte fått något dåligt språng innan, kan ha varit för att vi var på väg mot vattnet. Iaf så ändrar han sig tre galoppsprång innan och hoppar. Kom lite nära och inget vackert språng. ;)

10-11: Blev ALLDELES för mycket med handen här. Men han hoppade och hoppade fint. Kom ändå till en bra avsprångspunkt. Och sen höll jag på att ramla av efter. haha


Kommentarer
Postat av: Sara

HAHAH asså han ser helt crazy bananas ut xd typ asbusig haha :p och ni galopperade ju i riktig full fart ronja haha, duktiga ni är :)<3<3<3<3

2011-08-10 @ 22:30:02
URL: http://saravilhelmsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0