Eksjö Lördag 1.40m

1: Kom bra och han hoppade väldigt fint.

1-2: Fick väldigt bra flyt, kom bra och han hoppade fint.

3: För en gångs skull så red jag bra i en sväng! Kom bra och han hoppade fint.

3-4: Fick ganska bra flyt. Tog en aningens för mycket och sen kastade jag honom till hindret lite, men han hoppade fint iaf. Kom en aningens för nära.

5: Kommer kanske lite hastigt in så därför hoppar han inte med rygg och då river ut.

5-6: Får jämnt och bra på 5, kommer till en bra avsprångspunkt och han hoppar ganska fint.

6-7: Var 6 ganska normala galoppsprång här. Men eftersom det varit tre hinder innan så låg han på lite, och då var jag tvungen att ta i honom så att vi inte gick på 5. Så han skuttar till lite som han kan göra när han tycker att jag lägger mig i för mycket. Men vi kom bra och han hoppade fint iaf. ;)

8: Om jag varit lite smart så hade jag tagit ett extra galoppsprång eller inte tagit något alls i honom och fått jämnare fram. Nu kastar jag iväg honom två galoppsprång innan så att han inte får ett speciellt bra språng, därför drar han iväg efer också.

9: Kommer bra och han hoppar ganska fint.

9-10: Många hade problem till den här kombinationen, 5 långa galoppsprång och sen låg solen rakt framför. Men eftersom jag vet att om jag kommer långt och snabbt in i en kombination så brukar vi inte komma ut utan fel, så då var jag tvungen att ta tillbaka honom på 6. Dock blev det inte så bra som jag tänkt mig så vi kommer alldeles för nära, men han var en riktig kung och klarade det ändå.

10-11: Blev lite hastigt och mycket i handen, men vi kom bra och han hoppade ganska fint. :)

Förutom ridnigen till andra kombinationen så är jag ganska nöjd med min insats. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0