Min ponnyplutt i helgen...

Vi åkte upp på lördag morgon och skulle tävla samma dag. Så hon var lite seg efter resan, jobbade lite mer emot mig än vad hon brukar.

Första klassen var en Lb:2a. Fick några missar och hon var inte riktigt helt stadig med huvudet, jag red dåligt också. Men fick 65% och kom på en 6e placering.

I nästa klass som var en Lb:3a så var hon mycket finare, fortfarande att hon jobbade lite emot mig. Men fick till en ganska bra runda ändå (säger man så i dressyr? haha) Fick 70% och räckte till en seger, duktig tjej!

 

 

Sen dagen efter så var hon såååå mycket finare, jobbade verkligen med mig, i första klassen La:3, så fick vi till en bra runda, visst blev det några små missar men inte så jätte stora, slutade på 69,7% och även det blågult.

I klassen efter, La:4, så ville jag stryka mig eftersom hon redan varit så duktig och jag ville sluta på topp, 4 klasser är trots allt ganska mycket. Men mamma sa att jag skulle vara med ändå. På framridningen var hon jätte fin, även jätte fin i början av programet, men sen när jag red fel på ett ställe så blev hon skit sur på mig, söten, så efter det så var det inte lika vackert längre, hon är ju trots allt röd och ett sto. ;)

 

 

Nu ska hon få ta det lite lugnt någon dag, inte för lugnt bara för då blir hon arg. x) haha <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0