Super djur..

Känns som att jag säger det varje dag, men nu färtiden är de helt underbara allehopan. :)

Igår red jag först Stina på banan, tränade lite för Fia. Tränade på programmen som jag ska rida i helgen. Hon gick verkligen super bra. Lyssnade lite väl bra ibland, men bättre det än tvärt om faktiskt. Lite missförstånd, men inget stort, har själv lite problem med sluta, vet inte riktigt hur det ska vara på diagonalen. Känns ju bra att man kan det när det ska vara med i helgen liksom. x) Såååå jag! ;)



Red sen Castro på slingan. Kände att det var dags för honom att få göra av med lite energi. Travade först ett varv, ett varv är väl kanske 1km, sen fick han galoppera 5 varv och travade sen av honom ett varv. Blev ganska mycket galopp eftersom han var piggpiggpigg. Men han lyssnade faktiskt väldigt bra på mig. :)



Sen var det Curt som fick åka på träning på kvällen. Eftersom han gick hårt dressyr i Tisdags och galoppjobb i Onsdags så trodde jag att han kanske skulle vara lite trött, men icke, han var ett litet krutpaket som hoppade och studsade. Riktigt fin var han igår. :') <3 Hoppade kanske 1m eller något, och han fjongade över. ;)



Idag red jag först Fias häst Stella hemma hos henne. Skrittade och travade en liten sväng i skogen. Först när jag skulle jobba henne lite i skritten så tyckte hon att jag var skit jobbig så hon började studsa och galopperade lite på stället. x) Men sen när hon fick trava så var hon hur fin som helst. Hon har verkligen HUR MJUK TRAV SOM HELST, man flög verkligen fram, hur bekvämt som helst. :) Fiiiin häst. :)


Miss Stella

Tränade stina dressyr på banan idag igen. Tror hon hade lite träningsverk sen igår, var lite ostadig i formen men hon var faktiskt mjuk i munnen ändå, lyssnade bra på mig, dock inte när jag skulle fatta galopp. Men hon försöker fast hon är trött nu förtiden vilket är ett mycket stort framsteg. Min fina lilla dressyr ponny, får se om det håller sig i helgen. :) <3



Sen red mamma Curt lite dressyr, inte alls hårt. Med tanke på att hon red på vanligt bett utan graman så såg han riktigt fin ut. :) Själv satt jag på min stora kluns. ;) Han fick gå lite aom han ville idag eftersom han kanske hade lite träningsverk sen igår och då vill jag inte jobba honom så mycket så att hen blir sur på mig. ;) Hoppade vattenmattan några gånger, räcket låg väl på 50cm medans oxern låg på 80cm eller något. Han var mycket fin. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0