Mongo häst...

Hade första ridlektionen på skolan idag, dressyr. Stinis fick den stora äran att vara med. Hon var faktiskt riktigt fin ibörjan, lite öppen kanske och inte rikigt lika mjuk som hon kan vara, men annars var hon väldigt fin. Men sen när hon blev lite trött så blev hon mer och mer stel i vänster sida, ville inte riktigt ställa sig. Tränade mestadels på öppna och sluta på spåret. Vilket Stina tyckte var mycket jobbigt. ;) Men sen på slutet i galoppen var hon rikigt fin faktiskt, hade även bättre galopp än vad hon brukar ha. :) Fiiiiiiiin heeest! :)



Red sen Castro på banan och han var MONGO idag. Inte dumt mongo utan konstigt mongo. x) Av någon anledning var domartornet vid dressyr banan skit läskigt idag, det är inte alls så att han typ ser den varje dag nej... Och sen i galoppen så hittade han något som var ännu läskigare så han drog upp huvudet så högt han kunde och spände upp sig, men han blev aldrig dum. sen när jag ridit klart på banan skrittade jag ett varv runt stallbacken, ingen bra ide. han höll på att skita på sig när vi gick förbi stallfiket eftersom en liten bit av plåten på taket har lossnat och slog i vinden, först ville han inte förbi och började backa och ställa sig lite på bakbenen, PÅ ASFALT, så jag hoppade av för säkerhetens skull. Sen när vi hade kommit förbi det så skulle han dansa runt mig, men sen när han skulle springa förbi mig så tappade han greppet om bakbenen så han halkade ner på rumpan, stackars lilla hästen blev alldeles livrädd. :( Men som tur var så ramlade han inte helt omkull iaf. Fick dock två brännsår på ena hasen och sen ber jag till gud att han inte sträckte sig så att han blir dum igen. :S HoppasHoppas!



Curt fick vila idag. Hade tänkt att jag skulle hoppa han lite imorgon så han behöver lite energi till det, eller? ;)



Ska försöka att få upp filmen på Stina från tävlingen i helgen någon gång i snar framtid. ;) Sen är det ju KM i helgen för henne och, kan ni tänka er, Castro. x) Kommer att få typ 40% MAX med honom, men lite kul kommer det minsann att bli, kanske... x) sen helgen efter det ska vi upp med Stina till fastlandet på dressyrtävling. :S Hur nu det kommer gå, alla kommer att ha tävlat sina hästar i flera år och typ vara värsta duktiga och sen kommer jag där med två dressyrtävlingar i bagaget! x) Kommer skämma ut mig totalt! Vet fortfarande inte hur man gör öppna och sluta, hmmmm... Men men det får väl gå som det går. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0