MIN ponny...

Började med att fixa allt praktiskt i stallet, mockade och fixade mat och allt sånt. Sen klippte jag klart Cortino, fiiiiin blev han minsann. :) Gick sen ner till ridhuset och red lite dressyr på honom. Självklart hade jag graman, vilket är ett måste på den ponnyn om man inte vill ha huvudet i magen när man rider. Han var faktiskt väldigt mjuk och stretade inte emot så speciellt mycket idag, var lite seg i höger sida, men annars var han fin. Galopperade ganska mycket eftersom han fuskade på den öppna delen av volten, så fort man kom till den öppna delen så vred han in huvudet, tryckte ut rumpan och ramlade utåt, så då fick han gå i galopp tills han slutade med det. Red även lite sluta i galopp och tränade mycket på att han skulle sätta under bakbenen. Duktig ponny hade man idag. :) Men snacka om att underlaget i ridhuset verkligen SUGER, förlåt men asså det är verkligen inte bra, vet inte hur det ska gå med Castro där i vinter, han lär ju bli galen.. Men Men.



Mor min red Stina idag, hon kom upp till ridhuset precis när jag var klar med Curt, och hon kom tillbaka till stallet ganska snabbt, tydligen hade Stina varit så fin och gjort allt perfekt så hon kunde inte komma på vad hon mer kunde göra. x) haha den hästen är lite underbar ibland. ;)



Skulle egentligen rida Castro idag också, men sen kom jag på att han ska träna imorgon, sen kan han inte vila fredag eller lördag eftersom han ska tävla på söndag och då måste han vara lite trött, och han kan ju inte gå hela veckan heller, så han fick en vilodag idag igen. Får se om han är helt galen tills imorgon eller inte. Vi får ju hoppas på det bästa. ;)



Puss och godnatt på er! :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0