Hoppträning på Castro...

Skulle ju skriva om hur det gick igår, men eftersom min häst var knas så orkade jag inte skriva något igår. Vet inte riktigt varför han var som han var men han betedde sig som han gjorde förra vinter. :s Kunde inte galoppera rakt fram, gick på sniskan, ställde sig och stutsade utan anledning, var allmänt knasig helt enkel, suck. Jag red som ett spann skit igår också, eftersom jag satt där och var livrädd för att han skulle bli dum igen, orkar verkligen inte med det. Sen hade han ju vilat dagen innan så han hade lite extra energi, och det var ganska många på lektionen igår också, och när det är en massa hästar som galopperar runt så blir Castro lite galen. x) Så jag måste ju får säga att det gick verkligen skit igår.

Red honom idag på morgonen för att se om han fortfarande var dum eller om det bara var en engångsförteelse, som tur var så skötte han sig hur bra som helst. Red bara en liten stund på banan och han var faktiskt riktigt mjuk idag  också, mjuk på ett bra sätt då, för ibland när han är mjuk så är han för mycket i bak och det är då han blir knäpp, men som sagt idag var han bra mjuk. :) Måste ju säga att han var otroligt snäll mot mig när jag red till banan, jag siter och skrittar på långa tyglar och han går hur snällt som helst, sen helt plötsligt så kastar han sig helt om, tydligen så var det något som var mycket läskigt... Men iaf jag blev riktigt imponerad av mig själv eftersom jag satt kvar och var inte ens på väg av litegran, satt där som sten. ;) Ganska så stolt över mig själv faktiskt. och då ska ni kanske veta att jag har ramlat av på Stina i trav en gång utan att hon gjorde något, fråga mig inte hur jag kunde lyckas med det men jag gjorde det iaf. x) Så ni kanske förstår att min baland inte är den bästa. ;)

Nej nu måste jag städa huset annars blir mor min galen. ;)


Knas hästen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0