Guuuuuuuud...

..vad kass jag har varit på sista tiden med inlägg, men jag lovar jag ska minsann skärpa mig nu. :)

Iaf så var det dressyr tävling igår. Var med med Stina (Stella Nova) i DMet. Klasserna som ingick i DMet var Lb:3 och La:3, debut för Stina i La. Målet var väl att vi inte skulle komma sist eller skämma ut oss allt för mycket.

Så fort jag satt mig på henne så var hon hur mjuk som helst och lyssnade på alla mina hjälper och ville verkligen göra rätt, underbar liten ponny det där ibland. Var lika fin inne på banan som på framridningen, jag rider dock sämre när jag kommer in, men aja. Hade missförtått endel saker i programmet, vi får skylla på att jag är hoppryttare, så jag bröt av för tidigt till trav på två ställen så där fick vi bara 3or. Och sen var det endel andra missar, men det räckte till 66,67%, känns som det var ganska så godkänt ändå faktiskt. :)

Sen i Lan var hon ännu finare. Gjorde precis allt jag bad henne om. Fina skänkelvikningar fick vi till också. Självklart lite missar här också, men hon bytte inte galopp iaf, sen att jag inte red en "korrekt väg" det är en helt annan sak. ;) Nej men det räckte till 68,06% Vilket jag tycker är en ganska så bra debut med tanke på att vi inte har tränat något speciellt mycket, ridit egenom programmet en gång dagen innan, och det förata programmet läste jag igenom i bilden påväg dit. Så seriös man är. ;) Den som hade näst bäst % i Lan hade 63,något så det var ju inte så illa pinkat av min lilla ponny att få 68. :)  Lite synd att hon inte har bättre steg och så har hon ju inte riktigt utseendet med sig, men i mina ögon är hon mycket fin ändå. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0