Fattar precis ingenting...

Har haft praktik hos Fia idag. Ålte till stallet vid 7 imorse. Mockade först mina boxar i stan sen åkte vi hem till Fia där jag hjälpte henne med hennes boxar också. Blev även halvt överfallna av två galna hingstbebisar när vi skulle ut och hälsa på dom. x) Red sen två av Fias hästar, först en skrittur på Miss Stella, en STOR brun fin häst, 13 år, har gått 1,40m när hon var yngre, så en mycket fin häst helt enkelt. :) Sen red jag Fioletta, travaren som jag red lite i vintras också, skrittade lite på en liten ridbana och hon var faktiskt riktigt mjuk med tanke på att hon inte blivit riden på ett tag. :)


Fioletta

Åkte sen in till stan och fixade mina små hästar, red först Castro i ridhuset. Han var ganska stel idag men det blev bättre när han fick jobba lite i galopp. Galopperade faktiskt ganska mycket på honom idag. Fick ett litet utbrott, men kunde fortsätta efter utan problem, så han kommer liksom ur det nu. Känns bra. :) Galopperade även ganska mycket rakt fram och han skötte sig faktiskt riktigt bra. :)




Red sen Cortino medans mor min red Stina. Egentligen var han ganska fin idag men han ville absolut inte byta i serie idag, vet inte riktigt vad det var med honom eftersom han brukar ha väldigt lätt för det i vanliga fall, men icke idag tydligen. ;) Så idag fick han minsann jobba mycket, jag gav mig då inte förens han bytte iaf tre gånger på diagonalen, red i lilla ridhuset så det går inte att göra så många fler än tre byten. Antagligen kommer min häst ha lite träningsverk imorgon. ;)



Känns som att det är dags för en pause i träning, hoppträning alltså. Har kommit in i en period då jag inte kan rida när jag vet att någon tittar på mig, dömmer mig. x) Tänker bara på hur dålig alla runtom tycker att jag är och en massa sånt. Lite pinsam är man minsann. Men jag vill inte heller förstöra något nu när Castro nästan är lite normal. Och sen börjar skolan snart och då rider vi ju en gång i veckan för Erling, så då blir det ju lite träning ändå. Gäller att man ska övertala sin mor att inte träna också, det är nästan det som är det svåraste. x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0