Världens finaste ponny...

Var uppe på fastlandet med Stina, Stella Nova, nu i lördags. Tävlade först en La:1a och sen en La:4a. Optimistisk som jag är så har jag alltid trott att hon verkligen inte skulle ha någon chans mot de hästarna på fastlandet, så fin och sånt bra steg har hon ju inte... Eller? Jag måste ju erkänna att jag hade fel där.. Hmm. I första klassen så tyckte hon domarna, som satt vid ett bord med en blå duk över framför banan, och så var ju självklart staketet och bokstäverna hur läskiga som helst, så ja hon var ju då ganska så spänd. Fick inte riktigt till avsaktningarna på rätt ställen eftersom hon var lite snabbare än jag. Så jag trodde ju verkligen att hon skulle få sämst procent, men tydligen så såg det bättre ut än vad det kändes, slutade på 70,526%, den enda i hela klassen som var över 70%. Visst är min häst fin. :) Fick till och med 2 st 8or på allmänt intryck. Underbara lilla ponnyn.



Sen till klassen efter var hon sjukt jävla fan, ursäkta språket. Hon hade verkligen bakbenen under sig och var hur mjuk som helst. Fick lite missförstånd här och var och fick inte riktigt till skänkelvikningarna så bra som vi kan, men i det stora hela så gick det bra, hon tog i så mycket i längningarna så hon orkade inte riktigt gå hela vägen så det blev ett takt inslag i båda, annars hade hon nog fått ganska bra poäng på dom, nu blev det 7or. Blev även 7or på skänkelvikningarna. och sen ja bakdelsvändningarna sa vi väl inte tala om. x) haha men jag fick bättre än sist på dom iaf. ;) Men hon var så fruktansvärt fin och försökte verkligen göra sitt bästa hela tiden. Det är min ponny det. :D Slutade på 67,561% inte så illa pinkat med tanke på att det var ganska många saker vi inte riktigt fick till. :) Blev ingen placering men det var också bara 3st som hade bättre procent än henne. och alla som startade i den klassen tävlar liksom FEI varje tävling och massa. Så hon ni kan ju kanske förstå att jag är lite stolt över min ponny som bara har tvä tävlingar innan denna. :D <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0