Världens bästa Castro...

Fredag

1,20m: På framhoppningen var det verkligen hästar ÖVERALLT. Vi fick hästar uppe i baken hela tiden och det är ju kanske inte precis det min häst vanligtvis gillar. Han brukar bli galen så fort någon kommer i närheten av hans stjärt. Men han var verkligen hur lugn som helst och brydde sig verkligen inte om att de kom upp i rumpan, snacka om att jag blev chockad! Han var snudd på lat till och med.
Väl inne på banan taggade han dock till sig lite. Fick inge bra flyt över huvud taget, gick väl ganska bra i grunden men sen i omhoppningen var det verklien katastrof, usch säger jag bara, tur att man har en väldigt snäll häst! Rev två stycken i omhoppningen, men med den ridningen så borde jag inte ens kommit dit. ;)


Typ denna ridning... x)

Lördag

1,25m: Fick mycket bättre flyt i den här klassen. Fick dock ta tag i honom ganska mycket innan kombinationen, kunde ha låtit honom rullat på om han var en normal häst som kan komma in stort i kombinationer men eftersom han nu alltid ska få kort i kombinationer så måste jag komma kort in och då var jag tvungen att ta lite mycket i honom. Men annars så tycker jag att det gick ganska bra, fick in de galoppsprång det skulle vara och kom på bra avsprångspunkter till de flesta hindren. :)

1,35m: Lite klantigt utav mig att ta två klasser på samma dag, det går ju när det inte är så höga höjder, men han har ju inte gått de här klasserna på ett ganska bra tag, så han tyckte nog att det var ganska jobbigt, plus att han hade stått på transporten en hel dag. Vi rev först 1an sen 3an och sen a och c hindret i kombinationen. x) Men efter det var vi felfria. 11 hinder 14 språng, så vi klarade 10 st iaf. ;) Nej men första hindret rev vi för att jag inte riktigt hade honom på bakbenen. Sen på 3an hade de en jätte bred vattenmatta som han tyckte var jätte läskig, och då fick jag vara på honom lite mer och skita i avståndet, så vi kom lite nära och eftersom han tyckte det var läskigt så hoppade han väldigt spänt så då rev han. Och sen kombinationen vet jag faktiskt inte riktigt varför han rev. Men asså han var verkligen jätte fin, fick ta tag i honom till sista kombinationen igen eftersom han drog iväg men annars var det nog inget speciellt som var jätte dåligt. ;)



Söndag

1,30m: Fy satan vad fin han var i den här klassen alltså. Grejen var ju den att han var typ lat, så då fick jag rida mer framåt och hade inte allt i handen, vilket kändes hur bra som helst. Han lyssnade verkligen på mig och jag fick typ bra avsprång på alla hinder, i grunden iaf. ;) Nollade grunden, var så chockad att jag slutade ride totalt i omhoppningen, kom bra på första oxern, sen var det ett räcke rakt fram, jag tog tag i honom alldeles för mycket och fick då in ett mer galoppsprång än vad det skulle, sista galoppsprånget innan hindret skuttade han till på något konstigt sätt så jag tappade stigbygeln och fick då inte riktigt tag i honom efter till nästa, men vi kom över det också, sen var flytet och lugnet helt borta, så den gamla ridningen kom fram. x) haha men vi nollade iaf och han var verkligen hur fin som helst. Underbara hästen! :') Så nu är vi minsann kvalade till 1,40m, det ni. får se när vi startar, han ska nog få ta det lite lugnt nu ett tag, eller inte hoppa så mycket iaf, bara vatten såklart. ;) Man får ju tänka på att det är en gammal gubbe man sitter på. ;)



Världens finaste häst!!

Kommentarer
Postat av: Kary

I absolutely LOVE your blogg Ronja!!!! i've gotten to know you better by reading it. you're such a sweetie.

2010-11-03 @ 20:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0