Resultat...

Tävlade Castro idag. Först en 1,20m sen en 1,30m.

1,20m: han var hur fin som helst och lyssnade för det mesta väldigt bra på mig, dock red jag inte speciellt bra men det är en helt annan sak. Kom bra på de mesta hindren i grunden men sen i onhoppningen kom jag fel på endel eftersom han blev lite stark. haha  ;) Nollade både grunden och omhoppningen, självklart var vi inte snabba men vi var inte heller långsammast. ;) Slutade på en 3e placering, plus att vi vann KMet för juniorer. Kan ju lugnt säga att det gick ganska så mycket bättre i det här KMet än vad det gjorde förra året när jag kom så långt som till andra hindret sen fastnade vi och studsade i hörnet. När jag var inne på banan sprang alla ut och när jag kom ut sprang alla in på banan. x) haha Vi har ju utvecklats lite iaf. ;)



1,30m: Han var verkligen hur fin som helst i början av banan, sen mellan 5 och 6an så drog han iväg lite, men han lyssnade jätte bra när jag tog tillbaka honom. :) Sen efter kombinationen, hinder 8, drog han också iväg lite men jag lät svängen till 9an bromsa upp honom lite. 9an var vattenhinder och eftersom det inte var med i första klassen så trodde jag att han skulle titta till lite så jag skjöt iväg honom lite men eftersom han inte tittade så hade jag ett ganska så högt tempo efter hindret också. x) Och sen till sista hindret så var ur en snäv sväng så gick vi på sniskan och jag trodde att vi skulle missa hindret men han tog det fast vi kom hur nära och hur snett som helst på det, underbar är vad min häst är ibland. :') Vår första nolla i 1,30m, en till så är vi kvalade till 1,40m. :D Eftersom det bara var jag och en annan som var nolla så kom vi på en andra plats, bara 20 sekunder långsammare än den som vann. x) Tror nog att alla var snabbare än mig, men tur för mig så fick de ner ett eller flera hinder, annars hade jag inte haft en chans. ;) <3




Kommentarer
Postat av: Sara

Ni är bääääst ronjsisisisisi :)<3

2010-10-16 @ 21:48:01
URL: http://saravilhelmsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0