Hoppat stora bruna för första gången...

Red först Cortino samtidigt som mor min red Stina. Tog en tur fram och tillbaka på järnvägen, och självklart var min ponny galen som få. x) haha På vägen tillbaka tränade mamma lite ryggning på Stina, vilket hon gjorde mycket bra, tänkte att jag skulle göra samma sak på min tokiga ponny, och visst backade han men sen när jag skulle fram igen så exploderade han och hoppade rakt upp i luften. x) Söta ponnyn. x)



Sen red jag Stella på stora banan. Mamma satt upp två räcken på ena långsidan, först så att det var en kombination men sen var hon tvungen att flytta det ena hindret eftersom det blev mörkt och hon hade ställt hindren precis vid den enda lampan som inte fungarar. x) När jag skulle hoppa första språnget så låg hindret på kanske 20cmoch hon bokstavligt talat snubblade över hindret. x) Vi får skylla på att det var länge sen hon hoppde sist. ;) Hoppade bara kombinationen så lågt. Sen när mor min flyttade det ena hindret så att det var 6 galopp språng emellan dom två, så höjde hon det som var under en lampa till 80cm, kan ju säga att det blev lite bättre när hindret kom upp. Det var dock lite annorlunda att hoppa henne, när jag red emot så kändes det som att jag skulle komma perfekt, men sen så tog hon ett extra stort språng det sista språnget så vi kom lite nära innan jag förstod hur jag skulle rida, sen gick det mycket bra. Hon hade väldigt fina och mjuka språng. :D Hoppade på den höjden kanske 5 gånger. Mycket fin var hon. :D <3


Krut i baken på denna häst. ;)

Sen red jag även Castro på banan. Han var verkligen hur mjuk som helst när jag travade fram honom. Sen hoppade jag lite på volt över det ena hindret, lät honom ha huvudet lite där han själv ville bara han lyssnade på mig, och det gjorde han mycket bra idag faktiskt. :) När jag skulle trava av honom så lät jag han trava på långa tyglar och tror ni inte att han styr emot hindret och hoppar självmant. x) haha Han är lite rolig den där häste. ;) <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0