Hästarna...

Castro

Måndag: Gick ett varv runt travbanan med honom tillsammans med mina päron och hunden. Man kan ju inte precis tro att min häst är en 15 årig gammal gubbe, han sprang runt mig och fnös och spände upp sig och var allmänt galen. x) Söt den där hästen. Bockade gjorde han också. x)

Tisdag: Tömkörde honom en tur på banan. Han var ganska så pigg idag så jag fick försöka att lugna ner honom så mycket det gick. ;) Han jobbade väldigt bra i galoppen idag, för det mesta brukar han inte ha speciellt mycket svävningsmoment men idag fick han faktiskt en riktigt rund och fin galopp. :)



Cortino

Eftersom han var varm i höger fram och hade varit lite stapplig när de tagit ut honom på morgonen så longerade jag honom i måndags för att se om det var något. Och självklart var han halt, men inte på höger utan på vänster ben. Hmmm. Stackars min lilla ponny. Vet inte riktigt vad han kan ha gjort. :( Han ska iaf få vila den här veckan nu så får vi se hur det ser ut sen. Kul att komma hem till en halt häst, plus att han inte hade fått mockat i boxen på söndagen så han fick stå i sin skit, usch vad dåligt samvete man får.. Stackars min älskling. Men det var typ för att de hade missförstått en massa, sånt händer.. Men ändå, synd om ponnyn..


Sötast i hela världen!!

Stella Nova (Stina)

Måndag: Mor min red dressyr i ridhuset med henne samtidigt som jag red Stella. Tror hon var ganska fin men lite hängig i handen, eller vad det nu var mor min sa. :)

Tisdag: Mamma red henne dressyr på banan, hon var tydligen mycket fin idag. :)



Miss Stella

Måndag:
Skrittade först en tur tillsammans med mor och sen red vi lite i ridhuset. Hoppade ett räcke några gånger. Slutade med att ta ett språng på hela 1,10m. :D Hon är lite annorlunda jämfört med Castro, hon skuttar lite innan hindren och laddar upp medans Castro för det mesta har en ganska jämn galopp innan, han blir liksom aldrig studsig på det sättet, och sen hoppar han upp sig lite mer så sprången känns större medans Stella går över hindren i en mjuk båge, så de är inte speciellt lika om vi säger så. :) Men det är det som är så himla bra för då lär man sig ju mycket mer. ;) Men iaf så hoppade hon jätte fint och tyckte det var hur kul som helst. :D

Tisdag: Eftersom hon ska gå hopplektion på Torsdag så fick hon vila idag och gå imorgon så att hon inte har allt för mycket energi till Torsdag. ;) haha


Kommentarer
Postat av: ebba

sv: han är såld till angelica jakobsson! xD

2010-10-26 @ 23:23:45
URL: http://brejjk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0