Ankhopp...

Gjorde inte så mycket med hästarna igår, mamma red en, Curt och jag tömkörde Castro och Stella och Stina vilade. Så igår var det en ganska lugn dag. :)

Castro var helt galen och sprang runt och spände upp sig och bockade och hade sig, hmmm han är inte så jätte normal kanske. x) haha Supersöt var han iaf. :)

Stella var jätte fin och lyssnade bra, hade lite svårt i galoppen igår, men annars skötte hon sig bra. :)



Idag red jag först Castro i ridhuset medans mor red Stina. Red först dressyr och med tanke på att det var 5 andra hästar i det lilla ridhuset, alltså hästar överallt, så skötte han sig oerhört bra. Visst var han lite spänd men han blev aldrig dum och lyssnade bra på mig hela tiden. :) Eftersom vi ska till Södertälje nästa helg där de har gula ankor i vattenmattan så var jag tvungen att träna lite på det, å det gjorde jag i slutet av passet. Först vågade han inte gå fram till det när han bara skulle få kolla lite, men sen när jag red emot i galopp så hoppade han på första försöket utan problem. :) Duktig häst!



Sen red jag Stella i ridhuset medans mor red Curt. Hon var faktiskt väldigt fin idag, ovanligt låg i formen. Gjorde inget speciellt utan red mest runt lite och försökte få henne så låg som möjligt. Eftersom jag har tänkt att jag skulle ta henne på hopplektionen för Erling imorgon på skolan så red jag henne inte speciellt hårt, hon måste ju få ha lite energi kvar. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0