Underbara Stina...

Eftersom vi var tvungna att åka upp så tidigt med Stina till fastlandet så åkte vi en tur till IKEA i kalmar och köpte lite saker, trot eller ej men det var jag som körde hela vägen. :D Tvingade mamma att kolla efter älgar så att jag inte skulle krocka med någon, hade lite smått panik när viltstängslet försvann lite då och då. ;) Det var iaf 100-110 väg hela vägen så jag fick köra fort också. ;) På hemvägen kom jag upp i hela 130 när jag skulle köra om en husbil, var inte riktigt meningen det råkade bara bli så. ;)

När vi kom hem red jag Stina på ridbanan där vi stod, snacka om at hästen inte ville göra någonting, hon kunde inte galoppera, inte göra skänkelvikning utan att börja studsa och små galoppera, hon kunde inte heller öka traven vilket hon gör hur lätt som helst i vanliga fall, hon kunde knappt gå i form till och med , snacka om bra känsla till dagen efter. :S På kvällen skämtade jag med mamma och sa att jag minsann skulle vinna båda klasserna dagen efter, slutade med att mamma började asgarva och sa att om jag gjorde det så skulle jag få 1000:- utav henne. Så mycket trodde hon på oss. x)

Sen på tävlingen så var hon ibörjan ganska stel och ökade inte speciellt bra och var inte tillräckligt "böjlig" i sidorna, men när vi väl kom in på banan så var hon hur fin som helst. Procenten slutade på 74,8någonting och det var 7or och 8or rakt igenom, inget annat. :) Slutade med en seger på 12% mer än tvåan. Duktiga lilla Stina. Fick lite klagomål på att vi var för duktiga för att vara med i den klassen, hmm har tävlat henne i två månader. x) haha

Sen i Lan var hon snudd på ännu finare, dock gjorde jag lite missar och vi fick inte riktigt till ryggningen och ena förvända galoppen var inte perfekt, men iaf fick vi 2 st 6or medans resten var 7or och 8or, slutade på 74,2någonting% och även seger här. :D Den som kom tvåa har tävlat FEI och lite sånt och hon fick 71% så min häst är minsann inte så dålig trots allt. :D Duktiga lilla hästen!! :') <3 Så nu är jag 1000:- rikare minsann. Klantigt av mor min. ;) haha

Lite bilder och film kommer sen. :)




Kommentarer
Postat av: Sara

ha,ha, bra gjort! Jag sa ju att du inte behövde mitt "Lycka till". Surt för Misan.. :-p

2010-11-01 @ 15:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0