Svar + hästarna idag...

Bella om Hästarna igår...:
Hur har du råd med så mkt grejer:)

Svar: Lite pengar har jag sen jag jobbade på travet i somras, lite är studiebidrag, plus att jag får 200:- i veckan varje gång Kalle är och rider på Curt, sen har jag klippt lite hästar och fått pengar för det och sen fick jag 1000:- av mamma när vi slog vad i Oskarshamn. Så det är från olika saker. haha :) Nu är de slut däremot. ;)


Hästarna

Red först Castro i ridhuset. Han var som tur var riktigt fin idag. Mjuk och fin i båda sidor, låg i nacken utan att jag behövde jobba ner honom allt för mycket. :) Lite högre i höger galopp, men annars var han låg hela tiden. han var inte alls stark eller drog på långsidorna så det kändes otroligt bra. Jag blir alltid så himla orolig så fort han har varit lite dum en dag, har ingen lust att det ska ta ett halvår innan jag kan galoppera rakt fram igen så som det blev förra året. Men som mamma säger, "han har varit knäpp i 15 år så du ska inte tro att han kommer bli helt normal nu". Så man får väl ta att han har sina knäppa dagar. :) <3



Sen red jag Stella, även henne i ridhuset. Struntade i gramanen idag, brukar annars alltid börja med att ha den och sen plocka bort den efter ett tag. Asså snacka om att hon var fin idag. Först så fort jag tog tyglarna så drog hon upp huvudet och började studsa och var allmänt knasig, men när hon lugnat ner sig så fick hon en jätte fin form. Gick stadigt i form hela tiden och var jätte mjuk. Blev lite hög i galoppen eftersom hon inte riktigt orkar samla sig och hålla en låg form. Det som är så skönt med henne är att hon verkligen försöker göra rätt hela tiden fast hon inte riktigt orkar helt egentligen. :')


Snygging man, kan ju säga att det inte finns något mer på andra sidan utan detta är allt hon har. x) Dock är den lite mer i trim nu. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0