Resultat från helgen...

Stella

Tävlade 1m med henne. Eftersom hon var lite seg och klumpig i torsdags på hoppträningen så var jag lite orolig att hon skulle vara likadan nu, men icke. Hon var hur laddad som helst och drog runt med mig som en galning. ;) Sista språnget på framhoppningen, oxern, så hoppade hon flera meter över så jag höll på att flyga av. x) haha Bara en liten överdrift. ;) Sen inne på banan var hon riktigt fin, hade kanske inte full kontroll och hon hade lite problem med galoppen, men annars gick det bra. Var nolla i grunden, men rev ett hinder i omhoppningen, men gud så duktig hon var. :)



Castro

Red bara en 1,30m. han var så himla fin och hoppade verkligen bra, men självklart ska jag förstöra allt. Jag var helt okoncentrerad och red verkligen dåligt, gav ingen eftergift så han blev lite sänkt i ryggen och massa sånt, stackars häst. Hinder 1-3 gick bra och jag red väl ganska så bra iaf, men sen till 4an som var en kombination, räcke oxer, ur snäv sväng så hade jag inte alls honom på bakbenen och han visste inte alls vart han skulle så det blev lite halv hackigt in, men hoppade gjorde han såklart. sen var det upp till nästa långsida till en kombination, oxer räcke, där skulle jag ha plockat ihop honom mycket mer på transportsträckan eftersom jag nu fick honom i handen i sprången, så han rev oxern in, sen var det normalt 5 galoppsprång till ett räcke, men jag och castro tog 4, men det var ändå 4 jämna och han hoppade inte långt ifrån. Sen var det muren ut kort sväng, och då kom vi litelite nära men han hann inte upp med benen så han rev det ganska grovt och då höll jag på att ramla av så jag fick göra en volt, sen resten av banan gick väl lite halv bra, jag red inte utan åkte, så bra såg det ju inte ut iaf. :S Men men vi får ta det nästa år istället. ;) haha



Stina

Ld: Hon var lite överdrivet stark och gick lite på sniskan till vissa hinder, men hon nollade iaf.

Lc: Hon var fin i grunden men sen till omhoppningen vet jag inte alls vad som hände, till andra hindret, en oxer, så skulle jag komma lite när men inte jätte dåligt och då tvärnet hon rakt in i hindret, kanske att jag släppte henne lite men ändå hon kunde ha hoppat utan problem. :S Sen stannade hon på sista som var en ganska stor mur, stor för mig och Stina iaf. ;) Och där vet jag inte heller vad jag gjorde för fel, hon var helt enkelt en liten surtant denna dag. ;) haha Men aja lite var bra iaf. ;)



Cortino

Asså är min ponny bäst eller?? Skulle först bara ta en liten Lc, eftersom mor min är för snål för att betala veterinärbesiktning. x) Men då erbjöd sig pappa att han skulle betala det, så då bytte vi till Lb istället. Var väl en liten chansning med tanke på att vi inte kommit igenom kombinationerna på tävling på två år, sen har jag inte försökt så många gånger heller, men han har varit lite halv sur och inte alls taggad när man kommit till tävling. Men så fort jag satt mig på honom så var han fullkomligt galen, han sparkade och bockade så fort jag rörde honom med skänklarna. När vi skulle hoppa krysset så gjorde han först ett luftsprång galoppsprånget innan hindret och sen hoppade han krysset som om det vore 1m. x) haha
Inne på banan var han så himla fin och koncentrerad på det han skulle göra. Rev andra hindret annars var vi nolla, och han tvekade inte på ett enda hinder och tyckte det verkligen var skit kul. :')
Eftersom han gick så himla bra så anmälde vi oss till Lan också. Fy satan vad fin han var, hoppade allt hur fin som helst. Och även fast jag red jätte dåligt så ställde han verkligen upp och ville bara över. :') men tror ni inte att vi rev första hindret, suck. x) men annars var vi nolla. Så man kan ju säga att det var ett ganska bra avslut på ponnytiden iaf. :D Gamla curt is back!! ;)
När jag kom ut från La så ställde han sig och kissade i flera minuter, på framridningen ute, och då ska ni veta att min ponny i vanliga fall bara kissar i högt gräs för att det inte ska skvätta på benen. x) Och förut har han ALLTID stannat ut sig om han har varit kissnödig när han ska hoppa. Så ni förstår att han var hur duktig som helst. ;) :D ÄLSKAR MIN PONNY!!!! <3



Filmer kommer upp om ett tag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0