Hopp och skutt..

Har hoppat för fullt nu två dagar irad. Eller a i onsdags så hoppade jag Stina för Erling på skolan, vilket var en väldigt dum ide eftersom jag vet att jag inte kan rida henne i grupp för någon, går alltid åt helvete! Hon var inte alls som hon varit på sista tiden utan hon drog upp huvudet och drog iväg och hoppade neråt istället för uppåt, och sen så stannade hon 3 gånger också, kändes inte alls bra. :S



Så eftersom jag skulle hoppa på Castro och Curt dagen efter så drog vi med Stina också för att se om hon kändes bättre när jag hoppade själv, blev lite orolig när hon stannade eftersom hon inte gjort det på länge. Hoppade henne först och hon var faktiskt riktigt fin. Hoppade kanske bara 80cm, nått låg väl på 90cm kanske. Förutom att hon tittade lite på ett hinder och hoppade det lite spänt de första gångerna så var hon jätte säker på de andra. Hoppade kombination med oxer in och räcke ut och det tvekade hon inte ett dugg på. Så nu är jag inte lika orolig längre eftersom hon var mycket säkrare denna dag. :)



Sen var det Curts tur. Snacka om att ponnyn var helt galen. x) Skuttade och hoppade som en liten galning. Han var så himla sjukt fin så jag blev så himla glad, helt underbart att rida honom igen. Fick ett stopp på en oxer, men det var första gången jag skulle hoppa det hindret och det var en helvit oxer på 90cm och han tycker vita hinder är lite läskigt, man får ju tänka på att han inte hoppat på år och dar, plus att jag red som ett spann skit. ;) men annars hoppade han hur bra som helst och bjöd som bara den. Hoppade en bana på 1m utan problem och han var verkligen på hela tiden. :') <3




Snacka om att jag inte kan träna på min stora kluns till häst. han drog som en galning och lyssnade inte speciellt bra på sin matte inte. Fick trötta ut honom ganska mycket förens han kunde lyssna någorlunda på mig. Hoppade en linje på ena långsidan med först ett räcke, 130m, sen fem normala galoppsprång till en oxer, 140m. Tillslut lyssnade han faktiskt riktigt bra på mig. Alltid lika jobbigt att hoppa den hästen när han inte har hoppat på länge, man tycker ju att han ska ha tröttnat lite på att hoppa efter ett helt liv med massa hoppning och tävlingar, men icke han tycker att det fortfarande är skit kul. Lite för kul ibland bara. ;) Men vi får väl se om han har lust att lyssna på mig på Lördag, man kan ju alltid hoppas iaf. ;)



Tog Stella på lektionen för Erling på kvällen, hade hoppat tre hästar innan och bara ätit 4 mackbitar på morgonen så jag var lite seg samtidigt som hon också hade lite svårt med sin kropp, så det var verkligen ingen bra kombination. Vet inte riktigt varför hon inte var som hon brukar men hon har blivit brunstig och sen har det ju gått ganska fort att sätta igång henne så hon har väl fått nya musklar som hon inte har haft förut så det kan ju göra så att man blir lite seg i kroppen. Visst gjorde hon allt som hon skulle men hon var lite klumpig i sprången och fick ta i mer än vad hon brukar behöva. Hon hade även ganska svårt med galoppen, blev korsgalopp mellan alla linjer, men kombinationen som stod för sig själv hoppade hon väldigt fin, så de sprången hon hoppade lite klumpigt var de som hon fick korsgalopp till, men vi får se hur hon är i helgen och sen efter det får hon nog vila en vecka så att hon kan ta igen sig lite, det kan hon nog verkligen behöva. :) men hon var väldigt duktig som verkligen försökte fast hon tyckte det var jätte jobbigt. :') Sånt tycker vi om. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0