Hästarna idag...

Åkte till stallet med mina små päron idag. Började att rida Castro på banan medans mor red Stella. Tror att det är något allvarligt fel på min häst alltså, han har vilat i två dagar och då står han i en väldigt liten hage så han rör inte precis på sig om dagarna, men ändå var han verkligen hur mjuk som helst och gjorde allt jag bad honom om, alltså något som inte står helt rätt till här alltså.. När han vilat en dag så brukar han vara hur stel som helst och ganska på i galoppen, men icke idag inte, han var så fin så. :) Galopperade ganska mycket så att han skulle bli av med lite energi.



Sen fick jag och mamma byta häst eftersom hon inte orkade arbeta Stella när hon inte hade någon graman, Stella tycker om att ha huvudet HÖGT. x) haha Men hon blev faktiskt riktigt fin på slutet. När man rider i ridhuset så behöver man ingen graman för då finns  det inte så mycket att titta på, men nu när vi var ute på banan så var det mycket läskigt och mörkt, man vet aldrig vad som väntar på en i hörnen. ;)



Sen gick jag ut och longerade Curt för att se om han fortfarande var halt, men som tur var så var han inte det. :D Snutteponnyn var helt galet galen idag också, bockade och drog iväg som en galning, ställde sig rakt upp samtidigt som han studsade bakåt. x) haha Han är så underbar den där ponnyn. :') <3



Stina fick vila idag eftersom hon varit så duktig. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0