Hästarna idag..

Kom hem från klippningen vid 17 och då var det bara att dra upp med hästarna till ridhuset. Mamma tog först Stella medans jag red Castro. När vi kom upp så var det redan hinder framme, ett räcke på 50cm på volt med bom framför och bakom och ett kryss på långsidan. När jag värmt upp honom så började jag med att hoppa lite på volt, vet inte riktigt vad det var med mig idag men jag kunde verkligen inte se avstånd på volten, brukar alltif göra det annars. :S Men sen efter ett tag blev det bättre iaf. Mamma gjorde krysset till ett räcke med en bom i luften och vattenmattan under, slutade på 1,45m. Han hoppade riktigt bra idag och lyssnade väldigt bra fast han vilade igår och var väldigt på. :)



Sen red jag Stella, tränade henne mycket på volten, eftersom hon behöver träna på att komma ner i formen vid hinder och jobba mer med ryggen. För att göra det lite enklare för båda två så hade jag graman på henne. Hon var fin idag, tryckte in med bogen i höger varv lite, men hon blir aldrig hård och stel utan hon trycker in på något mjukt konstigt sätt. :S x) På henne kände jag avstånden mycket än på Castro idag faktiskt. Fick henne ganska bra på bakbenen och hon fick en mycket bättre galopp idag också. Fina lilla Stella! :D



Curt och Kalle. Sååååå söta!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0