Fiiin hest man har!!

Red i ridhuset på Castro medans mor min red Stina. Finaste hästen var helt underbart fin idag, hur mjuk som helst och var verkligen låg och fin i formen. Duktig hest, ibland är man ganska glad att man fick tag på den lilla knashögen. ;) <3


KNÄPP!! x) 

Självklart fick älsklings ponnyn massor med kärlek och godis som vanligt idag. ;) haha På torsdag ska jag minsann få hoppa honom igen, typ flera veckor sen jag red honom sist. :( Inte helt okej!!


BÄST!!

Liten kul sak som hönde i skolan idag, när vi är på biologi lektionen så hör man plötsligt ett smäll, eller alla förutom jag, Nadja och Angelica hörde den men pga grupptryck så sprang vi också till fönstret och kollade när resten av klassen gjorde det. ;) Vi har våra lektioner på gutavallen i kafeterian, oh ja vi är lite udda i vår skola, ingen vill ha oss. ;) Utanför fönstren så går det en väg iaf, 50 väg, precis rakt fram är det ett övergångsställe, där det står en vägskyllt som sitter fast i en "stenbumling" mitt i vägen, eller aa på sträckade linjen i mitten. Då är det en gubbe som har kört rakt in i stolpen så den hade flyttats 2-3m och det var inga bromsspår eller något. men grejen var den att när han skulle försöka åka därifrån så försökte han inte backa bak för att sen svänga och köra förbi, nu stod han alltså så att stolpen var mitt fram på bilen, vad han nu gjorde i mitten av vägen kan man ju undra sig. men iaf så gasade han så att han knuffade stolpen framåt ytterligare lite, asså han stod där i säkert en kvart och försökte köra över stolpen och sen gick han ut lite då och då och försökte knuffa bilen bakåt för att sen köra rakt in i stolpen igen. Sen gick Malin, vår lärare, ut och skulle se vad han höll på med, då frågade hon varför han inte backade istället och då hade han sagt, Vadå backa?? x) Sen kom polisen och bergningsbilen och hela fadderuttan, lite kul var det minsann, men ganska synd om gubben, helt chockad måste han ju ha varit. 


Kommentarer
Postat av: Sara Jansson

haha han verkade ju något förvirrad den gubben xD det bästa va ju ändå att han klev ur och typ gick iväg lite när polisen kom xD

2010-11-10 @ 13:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0