Slarvare..

Har inte gjort något inlägg på VÄLDIGT länge känns det som. Men nu kommer det ett iaf. :)

Tävlade på Poms och Knas idag.

Först Pom i 1m och han var rädd för ALLT. haha. Höll på att ramla av typ tre gånger innan start till och med. Första hindret kom jag helt fel på och sen till andra hindret, nere vid domartornet där alla hästar stannar typ, så vänder han helt om och ställer sig RAKT UPP på bakbenen typ 5meter innan hindret men när jag får runt han igen så hoppar han det utan problem. Kom dock inte riktigt till ridning så rundan var ju inte speciellt snygg kanske. Men aja 4 fel blev det iaf. :)

Sen i 1,10m med Pom så var han bättre men dock inte lika rapp i benen så vi rev andra hindret men annars var vi nolla och den här rundan var mycket bättre, enligt mig iaf. :) Men vi får ta det nästa tävling istället. :) Var nöjd med Pom men inte så nöjd med mig själv faktiskt, jag kunde ha ridit så mycket bättre faktiskt, så det får bli skärpning på mig. :)

Sen var det Knas tur. I 1,10 så kom jag för nära på första och andra hindret var rakt fram så han DROG iväg, asså han var jätte fin på framhoppningen och hoppade lugnt och fint så jag var inte alls beredd på det, så då kom vi för nära på 2an så han rev det. Han drog som en galning runt hela banan och jag hade typ noll koll för det gick verkligen inte att få stopp på honom. Helt sjuk var han. Ni förstår nog inte riktigt HUR stark han är när han sätter den sidan till. Men aja resten av rundan var felfri iaf. Så lite skötte han sig. :)

I 1,20m så vart han lika galen här och vid ena långsidan så var det först en kombination med räcke-räcke och sen fem galoppsprång till en oxer. Kom lugnt in i kombinationen men efter så drog han som en galning och jag försökte få in fem men det gick inte så vi kom till ett läge då han inte kunde hoppa av så det blev ett stopp, men det var helt mitt fel, jag borde ha kännt att jag skulle gå på fyra långa istället eftersom han var på det humöret som han var på. Asså jag kände långt innan att jag inte skulle komma till något bra avstånd så jag tar på mig allt där. :) Sen resten av banan var vi nolla på hinder men lika galen var han och vid ett ställe blev han lite knas och gick något steg bakåt så vi vart ute. men jag hoppade de sista hindren eftersom de inte hade sagt något. Men han rev inte ett hinder och hoppade fint så jag är faktiskt nöjd med honom. :) Nu blir det att leta efter ett nytt bett bara. :)

Imorn är det ponnyernas tur och vi får ju hoppas att man rider lite bättre då kanske. :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0