Latodag igår..

Hade en liten latodag igår. Var lediga från skolan så jag var i stallet nästan hela dagen. Red Fisen först och sen fick Knasen sig en omgång av tömmarna. ;) Han fick jobba på bomar denna gång också, dock mindre volt och så var han tvungen att bära sig lite mer i kort galopp. Gick efter ett tag men i början var han jobbig, men när han gav upp lite så blev han riktigt fin faktiskt. :) Och sen har jag kommit på att min häst har fått en biff hals på sista tiden. Förut har det alltid varit en tråd istället för hals och rak och ful har den varit också, men nu är den grymt fet och han har till och med fått en liten böj på den. Frågan är ju nu om det är muskler eller fett?? Aja vad det nu äe så har han blivit lite snyggare iaf så det är ju alltid något positivt. :)


Får ta ett kort på hans biffohals så får ni se skillnaden. :)

Sen tömkörde jag Curt också den lilla grin gubben. Han jobbade på bra men så fort det blev lite jobbigt så skulle han sakta av och sparka efter en om man snärtade med pisken. Men sen när han fick en snärt i rumpan så slutade han grina och började jobba istället. Så tillslut gick han bra faktiskt. Ska bara få ur honom hans gubbfasoner så ska ni se att han blir fin igen. :) haha


Min ponny är en liten surgubbe ibland alltså. x)

Sen Fick det bli en liten tur på Nilsson på banan. För tillfället är hon brunstig så hon lyssnar inte så bra på skänklarna och inte lika på som vanligt så det var ett väldigt bra tillfälla för att träna lite på bomar eftersom annars så drar hon iväg i trav när hon ser en bom, men igår så var hon lugn och fin. :) haha man är väl lite smart ibland. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0