Fy Fy Fy Mig...

Ursäkta att jag har varit så fruktansvärt dålig på att uppdatera här.

Tävling Fredag-Lördag på Pom i helgen.

Fredag:
Gick bara en 1m som en liten uppvärmningsklass. Han var otroligt fin och hoppade allt perfekt den lilla hästen. Jag red dessvärre lite dåligt på de två första hindren. Var dubbel nolla, men kanske inte så jätte snabba inte. ;) Men det räckte till en 4:e placering iaf. :) Duktig Pom.

Lördag: Red först en 1,10m. Han var inte så jätte taggad till den här klassen så det blev 2 ner och 2 tidsfel. Men det kändes bra ändå. De 2 hindren han rev var de enda två han var i något också, annars var han högt över. Tror att jag galoperade för lite innan så att han inte var tillräckligt varm. :)
Sen debuterade vi 1,20m, Poms första 1,20m i sitt liv. :) Värmde upp mer i galopp till den här klassen och jobbade verkligen på att röven skulle komma under honom mycket. Fy fan vad sur han blev på mig när jag kom åt bakdelen. När jag skulle hoppa krysset på framhoppninden så vred han sig innan och hoppade 3m över krysset när jag tryckte på med skänklarna och sen efter så bockade han gärnet. Sen när jag skulle hoppa räcket så var han väl 50cm över varje gång. haha han är söt lille Pom. :) Sen inne på banan skötte han sig hur bra som helst, var lite tittig och när han blir det så trycker jag på med skänklarna mer och då kommer vi för nära hindren. Men alltså det var ju mitt fel att vi kom fel på ganska mycket men han skötte sig så himla bra alltså. Blev en dubbelnolla men red ganska långsamt i omhoppningen så vi kom utanför placering. Men satan vad fin han var alltså. :))







Film från 1,20m, hackar ganska mycket men det går att se iaf. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0