Fina hästar har man...

Tyckte lite synd om Curt som har fått gå varje dag sen tävlingen, eftersom jag åker bort i helgen så han kanske inte går så jätte mkt då, så han fick bli longerad i grimma och göra lite som han ville. :) Det är ju Curt vi pratar om och han ska inte behöva överanstränga sig så mkt. haha. Han var helt galen och galopperade runt,runt,runt,runt utan stopp. Han blir så glad nar han inte behöver anstränga sig så mkt. :)



Sen hoppade jag Castro lite. Det fick bli räcke-16m-räcke-16m-oxer. Ibörjan när det var lågt fick han gå på 5 galoppsprång så att han skulle bli så samlad som möjligt eftersom han alltid drar iväg med mig annars. Gjorde lite halter imellan så att han blev extra lyhörd på mina hjälper.
Sen när det kom upp på kanske 1m så fick han gå på 4 galoppsprång men han skulle fortfarande lyssna på mig och inte springa iväg, så fort jag kände att han drog iväg lite så blev det en halt.
Sen blev räckena 1,20m och oxern 1,30 och nu fick han gå på 3 galoppsprång istället, men fortfarande fick han inte dra iväg. Sen blev oxern 1,50m fast räckerna var fortfarande samma, vi längde lite till oxern också så att det inte skulle bli för kort. Asså GUD vad fin han var idag. Hoppade jätte fint och lyssnade HUR bra som helst, underbar var han. :) Så imorgon får det bara bli en liten lugn tur på honom så att han inte blir allt för sliten. :)



Mor min red Stina idag, dressyr vart det idag också. Stackars liten som blir plågad på detta sätt. haha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0