DM-pris och en riktigt stor hästnörd...

Fick mitt DM-pris i tisdags av Angie i skolan, man tackar för att hon tog emot det. :) Det vart ett brons men kunde lika gärna varit ett guld om man hade haft en normal häst, men Ronjs med något normalt går inte riktigt ihop. haha Hade ingen skola idag eftersom Curt fortfarade var svullen i bakbenet men jag gick och såg på Jens och Angies hopplektion iaf, om jag ska vara helt ärlig så är jag ganska glad att jag inte hade någon häst för det vara ganska svåra övningar de gjorde, vill inte ens tänka på hur det hade gått om jag hade tagit Knas. Men Hillevi tror fortfarande att han skulle kunna gå att "bota" men jag vet inte jag, han har varit så i hela sitt liv och jag antar att de flesta har provat allt med honom så man får stå ut och vara underbart glad de gångerna det går. :) Man blir riktigt glad när han går som en vanlig häst lixom, okej han är inte alltid så som han är nnu men jag tror att sadeln är lite för trång nu när han har fått mer muskler över ryggen och sen att det är något litet med hans kropp för tillfället, men när jag tog Curts sadel sist jag red han så kunde han galoppera mkt så jag får väl fortsätta med den fast jag får ont i min lilla svans (svanskotan alltså), men allt för lilla Knas. Ajuste det var träningen jag skulle skriva lite om ja.., eftersom jag var där utan häst så tvingade Hillevi mig att säga till om det var något fel de gjorde med skänklar eller händer, jag sa till henne att jag inte kan säga till folk för då känns det som att man tror att man vet bäst och klagar på deras ridning till dem, det är ju en annan sak om man är ridläraren än om man är kompisen om ni förstår vad jag menar, så jag sa ingenting faktiskt, förutom någon sak och det var när hon tvingade mig. :)

Har umgåtts med Fia hela dagen idag och farit igenom hela vår lilla ö, okej en liten överdrift men ändå. Åt upp hennes godis också, närstan iaf, kände mig lite ond om jag ska vara helt ärlig. :) Men hade väldigt kul som vanligt. :)

Longerade Curt lite idag så att han skulle få röra på sig lite iaf och pigg var min lilla korv, bockade lite och fick något anfall i galoppen så han sprang flera varv i sken. Stod på bakbenen gjorde den lilla röda också. Söt var den lilla iaf. :) Stina fick sig en omgång också och hon var riktigt fin faktiskt, blev lite trött på slutet men hon gick faktiskt väldigt fint för det mesta. :) Hon börjar bli väldigt fin nu faktiskt, jätte kul är hon att hoppa också och tittar inte på något utan hoppar med bra bjudning och springer inte bara som hon gjorde förut för ett tag sen. Så nu får vi hoppas att det är någon som kommer och vill ha min lilla ponny.

De flesta vet kanske redan att jag är en STOR häst nörd, men för endel kanske detta är en stor nyhet, men iaf så har jag suttit och spelat att hästspel i typ 1,5 timmar nu, och inte är det speciellt roligt heller men som sagt jag är en väldigt stor hästnörd på snart 18 år som sitter och spelar hästspel, haha men ni ska veta att jag är så mkt bättre än vad Johannes är iaf. :)

Blir nog ingen träning för mig imorgon, har ingen häst att ta så jag får stå över. :( Det är ju typ höjdpunkten på veckan så det är ju lite tråkigt kanske, men nästa gång då får jag se till att skaffa en häst som jag kan vara med på om jag så ska sno någons häst utan deras vetande...

Nej nu vart det långt här men ni får helt enkelt stå ut. haha :)


Duktig Knas. :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Finns ju inget bättre än häst-dataspel :D

Haha du kan få sno Esperanza, du SKA rida en brunis igen x)

2010-03-31 @ 22:28:38
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: jenns

Du får ta pomms ifall du vill!!!!!! Han behöver hoppas och jag står gärna över på den punkten med han!:)

2010-04-01 @ 10:43:31
Postat av: Fia

Åh vi kan leka hela nästa vecka me! Men bara om du gör kladdig kladdkaka ;) Pussar!

2010-04-01 @ 12:22:08
Postat av: molly

vad är det för ponny till salu?

2010-04-01 @ 20:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0