Vingåker...

Longerade alla hästarna igår eftersom jag var lat och hade mormor med mig så allt var tvunget att gå fort. :) Curt och Stina fick ha inspänning medans Castro longerade jag i bara grimma. :)

Flyttade även Knas igår till sommarboende, så nu får även han äta lite gräs och stå i större haghe så att han får röra lite på fläsket. Han fick stå i box över natten och sen får vi se om han får stå ute i natt kanske. Vågar inte riktigt låta honom stå ute hela natten men mor vill inte köra dit och släppa ut varje morgon. Så som det ser ut nu så får han gå ute iaf. Han var så fruktansvärt söt igår när jag skulle ta in honom efter träningen, kom sent och han är ju van med att få gå in så när jag ropade på honom så kom han i full galopp gnäggandes emot mig, så underbart söt var han. :))

Var på hoppträning med Pom för Erling, började med att komma försent, men kom in på andra övningen iaf. Hann inte värma upp så mycket så de första övningarna kanske inte gick så bra, jag var inte tillräckligt koncentrerad själv på något sätt, men Pom skötte sig såklart. Min koncentration kom till sista banan när alla hinder, förutom första, låg på 1,30m. Fy satan vad fin han var. Innan så sköt jag iväg honom två-tre galoppsprång innan hindren så han inte fick så runda språng men sen på 1,30m så använde jag benen mer och såg till att jag hade honom framför mig hela tiden så att jag inte behövde skjuta iväg honom de sista sprången för att komma rätt. :) Helt underbart fin var han. :)) Känns bra till Vingåker. :D



Ska åka till Vingåker med Pom 1-4 Juli. Kom lite snabbt påtänkt, anmälde samma dag som anmälningarna gick ut, här planerar vi inte så bra inte. x) haha Första resan för Pom till fastlandet, så vi får se hur han tar det. Jag tävlar Fredag, Lördag och Söndag.

Fredag: Rider bara en 1,15m så att han får känna lite på banan och se sig omkring lite. Se att det inte finns något som tänker anfalla honom. ;) haha

Lördag: Rider först en 1,20m och sen därefter 1,25m

Söndag: Ska vara med i 1,20m. Eftersom det är första gången som han är uppe på fastlandet så kommer det nog vara mycket som han måste tänka på och sånt som tar lite av energin, men om han känns fin och att det känns bra och såklart om vi kvalat så rider jag 1,30m den dagen också. :) Men som sagt det är inte säkert. :)

Sen går inte båten hem förens 23.30 på Söndagen. Men på ett sätt är det bra för då kan man ju se alla ekipage i 1,30m om man inte själv ska vara med. Man lär sig mycket av att titta också. :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0