VarmtVarmtVarmt...

Bara så att alla vet Jag Älskar Värmen. Nu är det sommar. haha. :D

har inte skrivit något på jätte länge, fy fy.

Måndag: Knas fick vila eftersom han var så fin på tävlingen och så hade han inte vilat på mer än en vecka så jag tyckte han var värd det. :)
Ponnyerna fick ta en sväng i skogen, den vanliga rundan som vi alltid gör jag och min mor. har hittat en enebuske som ligger lite halvt över vägen som man kan hoppa över med Curt. Okej egentligen så gåt de kanske inte att hoppa över den speciellt bra eftersom man har kanske 4 meter på sig från skritt innan den kommer och sen står den lite inne i skogen på något sätt. Svårt att förklara men jag kan ta ett kort på den så kanske ni förstår bättre. :) Men iaf om man har en Curt så kan man hoppa över den. Det roligaste är ju att han hoppar så jävla högt över varje gång, den ligger på kanske 1m eller något, och sen antar jag att det sticker lite när han är i så han tar i som bara den. Lika kul varje gång. ;) haha



Tisdag: Tömkörde Knas. Snacka om att min häst har blivit lat när man tömkör honom. Speciellt när jag glömde spöt som jag då gjorde så klart. Men efter ett tag så kommer han igång bättre med kroppen och arbetar bra. :)
Ponnyerna fick bli plågade på fältet, Tränade mycket galopp på Curt, bara för att han är så fet och behöver gå ner VÄLDIGT mycket. Red barbacka också och lät honom först gå med huvudet där han ville och red lite framåt och sen efter ett tag tog jag tillbaka honom och då böjde han till och med lite på nacken av egen vilja, du det är inte ofta det händer, man brukar ALLTID få tvinga ner huvudet på honom. x) Curt blev iaf hur svettig som helst medans Stina knappt var fuktig bakom öronen, hmm min morr är lite slapp tycker jag. Asså ni ska se hur fet Stina är nu, helt utspänd mage, ett stort klot går hon och bär på. Inte helt okej. Men som sagt det är min mor som rider henne så man kan inte skylla på mig iaf. ;)



Onsdag: Red Castro på banan lite dressyr. Han var faktiskt hur fin som helt och jätte mjuk. Han blev dock lite spänd i galoppen men det var för att det stod en grön bänk vid långsidan utanför banan som inte har stått där förut, nörd säger jag bara. Men så länge han inte gör något dumt så är jag glad på honom. :) Red inte så länge eftersom vi skulle åka till lummelunda med honom för att han skulle få massage. han hade tydligen blivit mycke bättre i kroppen och det var inte mycket de behövde göra, men det har man ju känt när man ridit honom också eftersom han har skött sig så fint varje gång. :)
Ponnyerna fick sig en tur i skogen idag igen. :) Man orkar inte göra så mycket annat med dom.  ;) haha

Juste Anna kom till vår hage med sina två hästar i Tisdags, trevligt värre. :D Nu blir det fart i "stallet". ;) haha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0