Staden med mormor...

Kunde inte gå in på blogg.se igår kväll så det blev inget inlägg om hästarna tyvärr. Men det kommer nu iaf. :)
Red Curt på banan tillsammans med Anna och modern min. Hade tyglarna i den ringen längst ner på pessoat, moder som tagit ner det när hon red Curt och jag orkade inte ta tillbaka det på det vanliga stället, men iaf så gick han väl lite bättre än vanligt, red bakom hagen på ängen, galopperade ganska mycket som vanligt. Som vanligt sög han inte tag på bettet och så fort man kräver lite mer av honom så blir han hög i nacken och sänker ryggen. Curt är inte då som alla andra för när man lägger på skänklarna på honom så tar han inte tag i bettet bättre och sätter undersig och börjar jobba bättre som alla andra hästar oftas gör, utan Curt drar upp huvudet och sänker ryggen och släpper bettet helt. Han är lite knasig min ponny, men han gick faktiskt ganska bra efter ett tag, fuskade lite såklart men arbetade ändå mer än vanligt. Blev mycket svettig också. ;)



Red sen Castro på banan. Nu när han sovit ute så är han hur lat som helst. Alltså jag fick knappt fram han i galopp, och sen när han väl galopperade så hade han inget luftmoment alls och halvtravade typ. Man ska ju inte vara på honom heller för då blir han sur och då går inget alls tillslut. Men aja jag satt där och red i slowmotion och lät han gå lite som han ville. Mor min satt upp ett litet hinder, typ 40cm, som jag hoppade på volt. Han skötte sig. :) Det är ju skit bra när han går ute på nätterna för då orkar han inget annat än sköta sig. Får se om han orkar hoppa över huvude taget sen. ;) haha



Har precis varit med mormor på staden. Det var hög rea på Julia mellan 10-12 för medlemmar, så jag följde med henne dit. :) Köpte en tröja och ett par byxor. Byxorna var det super rea på, tror jag betalade 63:- eller något sånt för dem. Sen var de ju väldigt billiga från början också, men men. :) Nej nu ska jag in och äta lunch hos mormor. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0