Seeent..

Kom precis hem från travet nu. :)

Hann inte skriva något inlägg innan jag åkte efetersom jag var tvungen att skynda in i duschen och sen åka till travet med en gång, men nu kommer ett om hela dagen iaf. :)

Åkte ut till hästarna vid ca 11. Tvingade mormor att skjutsa mig och Anna. Skulle då egentligen ta moppen men som vanligt så orade jag inte det. haha. Först ver vi otroligt effektiva och red Stina och Dansa på ängen. Stina var faktiskt otroligt fin idag och jobbade jätte bra. Hon var mjuk i båda sidorna och gjorde aallt jag bad henne om. Fin liten ponny man satt på idag. :)
Efter ungefär en timme så var vi klara med de hästarna, väldigt effektiva var vi, men sen kom vi då till Curt och Lisa, gick väl kanske inte lika effektivt... Skulle ta en sväng i skogen eftersom Curt har gått så hårt som han gjort nu, hårt för att vara Curt då, eftersom man hade mycket att prata om så blev turen lite längre än den brukar bli när man rider med mor, kom till en väg där jag hade ridit förut, trodde jag, men kom till något ställe där jag aldrig hade varit, tog ett tag innan jag hann erkänna att jag inte visste vart vi var någonstans. x) haha men vi red samma väg tillbaka, så vi hittade hem igen iaf. Turen gick väl på kanske 3 ½ timme eller något, mest skritt som det brukar bli när man rider med en kompis. Ruskigt trevligt var det iaf. :)
Gick sen vidare till Knas. Red honom lite på banan en stund, sen fick Anna ta över och när hon hade gjort honom mjuk och fin så satt jag upp igen. haha Man är väl smart liksom. :) Han var lite piggare idag men det var nog lite för att det var en annan som red honom än vad det brukar vara och då blir det ju lite mer spännande. Men han blev faktiskt riktigt fin idag. :)



Sen var det ju jobb på travet. Helt plötsligt efter ett lopp så låg jag över 200:- back, ops så det kan gå. Måste ha gett ut 200:- för mycket till någon lycklig stackare. ;) haha men annars så lyckades jag ganska bra måste jag säga. Var mycket mer människor idag så det blev lite stressigt och under sånna situationer så stängs min hjärna ner och allt blir blankt i mitt huvud. x) haha Men men jag klarade mig ut levande denna gång också ;) Fick min första lön också. 2016:- för typ två gånger, vet inte om jag fick något för första gången jag var där utan att jobba, men det tror jag inte. Så nu är jag lite rikare också. Känns otroligt bra måste jag erkänna. Min plånbok var då inte till dör så stora sedlar så jag fick vika dom, juste glömde nog bort att berätta att jag köpt en plånbok för några dagar sen, en ful svart fyrkantig liten sak i läder, men den är så underbart len och mjuk så jag blev helt förälskad, var bara tvungen att köpa den. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0