Oönskad flygtur...

Hade morgon fodring i morse, så det vart tidigt upp för min del. När vi hade fixat klart allt i stallet så red jag en liten stund på banan med Knas. Red i så låg form som möjligt så att han bara skulle slappna av, tävlade ju igår så då fick han ta det lugnt idag som belöning, imorgon blir det vila för hans del. :) Han var faktiskt riktigt fin idag, gick i låg form utan att jag behövde jobba ner honom så mycket, om ni förstår vad jag menar. Väldigt avslappnad var han också. Och sen så fort han kom tillbaka till hagen så tog han en liten power nap, eftersom han inte hann ta någon efter morgon maten. Ni förstår att Castro är en mycket gammal gubbe och då måste man alltid ta en liten tupplur efter man ätit upp maten på morgonen och lunchen, två om dagen ska det vara. :) Så söt är han. :)



Sen efter jag ridit Knas kom Johannes upp till Silikaten med Nilla så att jag skulle hoppa henne lite. Vilket gick käpprätt åt helvete. Visst hon hoppade allt jag bad henne om och hindren låg väl på 1,20-1,30m men asså jag red så fruktansvärt dåligt. Jag fick henne inte att lyssna på mina hjälper och galopp hade vi nog ingen gång, eller jo hon galopperade men det var ju noll kvalite på den, jag kunde inte heller se avstånd, satt bara och kände mig grymt kass helt enkelt. Men aja så kan det gå ibland. :) Nilla var snäll som hoppade med mig iaf.



Sen åkte vi ut till ponnytävlingen vid suderbys. Hade trevligt med Jennifer och Sara, som vanligt. :)) Tog en massa kort också. Kände mig lite duktig faktiskt. :)

Efter tävlingen åkte vi direkt till de små feta. :) Red en tur i skogen. Jag på Curt och mor på Stina, som vanligt alltså. Tänkte vara lite smart sådär och rida med jockeyläder för att träna lite muskler/balans, vilket gick bra fram tills vi vände hemåt och jag bad om att få vara först på en galoppväg, ganska bred väg. Jag drar iväg med Curt, står upp och lutar mig framåt. Helt plötsligt i full fart så blir han tydligen rädd för något som inte finns, så han tvärnitar och drar ner huvudet så jag flyger över halsen, greppar tag i nackstycket på tränset, fråga mig inte varför, och tar emot mig med huvudet, som vanligt alltså. Så där står jag med ett träns i handen och en häst framför mig som ser helt oskyldig ut. Asså det var så grymt kul, mamma kunde inte sluta skratta, och inte jag heller för den delen. x) haha Curt gör min dag, han visste att hans matte behövde ett gott skratt. Men som tur var tog jag ju emot mig med huvudet så det var ju inget allvarligt som skadades iaf, jo en stuken stortå men annars så är jag hel. :) ÄLSKAR verkligen min lilla ponny. :)
Sen resten av vägen fick mor min rida först så att jag kunde hålla mig kvar uppe på ryggen.


Snacka om att det var år sen jag flög av min lilla prins, han tyckte väl kanske att det var på tiden. ;)




Tävling på denna KUNG nästa helg. :)) LÄNGTAR!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0