Knnnaaaassssiiiiggg...

Curt skulle skos inne i stan idag så då passade vi på att hoppa lite medans vi ändå var där.

Började med Stina, hon har ju inte hoppat sen Maj så hon tyckte det var kuuul att få ta sig några skutt. :) Hon var faktiskt mycket finare än vad jag hade trott, var ganska lugn för att vara Stina och gick till och med i form mellan hindren, ibland iaf. ;) Hoppade en bana på kanske 90cm och hon var så fin så fin. Hon kunde till och med hoppa lite långt ifrån utan att tveka ett dugg. Duktig liten Stina. :)



Sen hoppade jag Curt, värmde upp på den höjden som Stina slutade hoppa på. Först var han lite seg och bjöd inte riktigt mot hindren men efter ett tag kom anledningen, han var kiss nödig min lilla ponny. Efter kiss paus hoppade han så fint så fint. Hoppade en bana på 1m och han var riktigt fin faktiskt, till och med lille Curt tyckte det var kul att hoppa även fast han är sumo fet och det var varmt och en massa sten på banan. :) Underbar liten häst. :)



Sen sist men inte minst var det Knas tur. :) Tro det eller ej men min häst tog vattenmattan på första försöket idag, fast sen andra gången jag skulle hoppa så stannade han. x) men det var jag som släppte lite och då hamnade han på sidan så det var inte bara hans fel, om jag hade ridit bättre så hade han hoppat då också. :) Hade ganska stora problem med att få stopp på min häst idag, men ändå det är bättre att jag inte får stopp på han än att jag inte får han ifrån hörnen. Hoppade en bana på 1,30m och tillslut gick det bra. Det är bara jag som ska lära mig att rida i ett lite högre tempo och fortfarande kunna sätta honom rätt på hindren. Han var duktig iaf. :) Castro försöker lära sin matte att rida men än så länge har han inte lyckats så bra. ;) haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0