Finaste hästarna...

Tävlade igår på Pom och Knas. Helt underbara var de bägge två. :)



Pommeroy

1,10m:
På framridningen så hade de plastremsor som staket vilka fladdrade och lät och hade sig, så Pom var lite spänd om vi säger så. Sen när det körde en liten "traktor" förbi så blev det för mycket, han flög åt sidan, vilket jag självklart inte var beredd på, så jag tappade helt balansen och hängde på sidan om honom och då vart han ju rädd för mig så han började snurra runt, men som tur var så lyckades jag tillslut kravla mig upp på något konstigt sätt. x) haha Men fy fan vad snabb han är när han får för sig att vända, man har ingen chans att parera sig själv där uppe. x) Sen så höll jag på och ramla av lite fler gånger inne på framhoppningen, men som tur var så höll jag mig kvar. ;) haha
Men inne på banan skötte han sig utomordentligt. Han var verkligen jätte fin och hoppade som en gud och lyssnade jätte bra på mig. Vi nollade grunden och sen i omhoppningen så tänkte jag att jag skulle rida lite fortare men asså jag har tappat allt sånt helt så först ökar jag sen tar jag tag för att jag inte ser något bra avsprångspunkt och då kommer jag alltid för nära, så jag kom fel på nått i omhoppningen, men Pom klarade allt hur fint som helst och var nolla. Helt underbar var han. Men som sagt vi var inte så snabba, men det räckte till en 5e placering iaf. :)

1,20m: Det var en A:0a så bara en grundomgång med 11 hinder, 13 språng. Även här hoppade han hur fint som helst och lyssnade jätte bra på allt jag ville. Fick dock inte riktigt med mig vänsterbogen i vissa svängar så det blev lite vingligt här och var, men fan vad fin han var. :) Fick länga till andra kombinationen och då fick jag inte honom tillräckligt på bakbenen så vi rev a hindret, men annars är jag ganska nöjd med mig själv faktiskt. Men GUD vad fin Pom var. Helt underbar. :) Blev en femte placering här också. :D










Castro

1,10m: Dt gick faktiskt bättre än vad jag kunnat tro. Han lyssnade bra på mig, i grunden iaf, och jag kunde få bestämma lite mer själv utan att behöva dra i honom. Red nolla i grunden och allt kändes bra och sen i omhoppningen så var jag tvungen att ta ett galoppsprång mindre än vad jag egentligen hade tänkt på en långsida och efter det så var han ju då ganska så stark, men men vi kom till sista hindret och över iaf. ;) Haha rev tyvärr andra hindret i omhoppningen, men är mycket nöjd med min röda eftersom ah nlyssnade på mig. :) Fiiiin Hest. :)

1,20m: Tro det eller ej men han lyssnade till och med ännu bättre i den häsr klassen. Men självklart ska jag börja med att klanta till det. Satt och tänkte på hur fin han var när jag red mot första hindret och så tittade han till lite på något när vi gick igenom start. Jag hade såklart inga skänklar på honom och red i undertempo som bara den så när jag red emot ettan så visste han nog inte riktigt att han skulle hoppa så vi fick ett jävligt onödigt stopp på det. Men men allt var mitt fel och Knas är ju inte den som stannar egentligen så. Men han brukar faktiskt hoppa även fast man inte har ben så lite överraskande var det allt. Men sen när jag red på det igen så hoppade han utan problem, blev lite stark till tvåan så vi kom för nära det hindret. Men resten av banan gick så underbart bra. Han var så fin och lyssnade hela tiden på mig och blev bara lite stark men jag kunde kontrolera det utan problem. Så vi gick felfritt resten av banan, så det kändes ju jävligt onödigt att jag skulle klanta mig så. Jag är så sur på mig själv. Men aja han var hur fin som helst iaf. Mattes lilla pojke det. :)




Förresten alla som har bilder MÅSTE skicka dom till mig. :)) haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0