Resultat från dagen...

Var med på en liten klubbis idag. Hoppade först en Ld på Stina, hon var faktiskt ganska fin men hon gjorde något konstigt till 3e hindret, våghinder. Då var det ett räcke ur sväng, och visst hon bjöd ganska mycket på det räcket som stod rakt fram, men det var inte så att hon inte hann se det hindret som vi skulle hoppa, men helt plötsligt tog det verkligen tvärnit, och det var ganska långt innan hindret, så på något sätt kändes det inte som att det var hindret hon stannade på egentligen. Men men den där hästen vet man aldrig med. Dressyr tanter ni vet. ;) haha
Istället för att rida en klass till så hoppade ja henne efter tävlingen, och då hoppade hon en bana på 1m utan att tveka och hon hoppade verkligen fint, kunde bara sitta där och njuta, vilket inte är ofta på den hästen. ;)



Hoppade Curt i en Lc. Han var inte riktigt lika taggad den här gången, men sen var det ju inte heller samma stämning, om ni förstår vad jag menar. Hade inte heller sporrar på honom eftersom jag inte tycker att det behövs till en Lc. Occh sen hade jag vanligt bett idag och då blir han lite stark i handen, man får ju alltid stopp på honom men man får ganska mycket mer i handen. men han hoppade jätte fint och jag gjorde till och med snäva svängar i omhoppningen, du det var inte igår jag gjorde det inte, har typ ridit likadant i omhoppningen som i grunden nu. Men asså det var ju inte precis dom svängarna som de andra galnigarna gör i Lc, men för att vara mig så var det snävt iaf. ;) Räckte till en seger iaf. :D Så nu blir det tårta till efterrätt!! :D (man får alltid en tårta som vinst i de här tävlingarna, mycket bra vinst!)



Sen var det Stellas tur, hoppade samma bana som Curt så de var rivaler minsann!! ;) Hon var mycketmycket taggad. Var ganska stark och hade lite problem med galoppen, men i det stora hela så var hon riktigt fin. Hoppade lite klumpigt på framhoppningen men inte sen inne på banan. :) Det kändes faktiskt bättre den här gången än förra. Hade även vanligt bett på henne idag och sist hade jag ett rakt gummi jaktstång. Hon gick felfritt i både grunden och omhoppningen, men det räckte dock inte till någon placering. Hon hade väl 35sek medans Curt hade 23sek. x) Men jag gjorde faktiskt en snäv sväng på henne, och då bad jag till gud att jag inte skulle dö också. x) haha



Hoppade även Castro efter tävlingen. Mot min vilja... haha men han var faktiskt jätte fin idag. Var lite stark, men då gjorde jag halt efter hindren, försökte ta så lite som möjligt i honom, och efter ett tag lyssnade han jätte bra på mig. Blev inte dum en enda gång heller. :D Hoppade inte alls högt utan hindren låg väl på kanske 1m-1,15m eller något. Ville mest bara att han skulle lyssna på mig och det gjorde han ju också. Så idag tycker ja om min knas häst. ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0