Missade Olle..

Red lektion för Ninna på Stella idag, cavaletti. Hon var ganska fin, inte helt 100% fin, men hon gjorde det hon skulle och försökte göra rätt iaf. Stella har lite problem med bomar på marken, mycket bättre när de är högt upp i luften. Imorgon blir det hoppträning för Ninna så då får hon väl göra det hon tycker är mycket roligare. ;)



Hoppade sen Castro efteråt. Hoppade på volt, storamittvolten. ett hinder vid B och ett vid E. Han var riktigt grymt fin idag. Lyssnade jätte bra på mig och hoppade jätte bra. Tränade mycket på att jag skulle vara mer upprätt själv, blir väldigt framåtlutad innan och efter hindren. Tränade också på trampet i stigbyglarna. När jag verkligen ansträngde mig så gick det så mycket bättre, han lyssnade skit bra på mig och jag använde inte handen mycket. Slutade på att det ena hindret låg på 1,10m och det andra på 1,45m. Kan ju säga att han blir smidigare ju högre hindren blir, när det är lågt är han i bomen i varje språng men när vi hoppade 1,45m var han bara i en gång. Ibland älskar jag min häst mer än något annat!! <3


Första gången jag hoppade 1,50m på min lilla häst, Underbar känsla! 

Kalle kom och red Curt idag också. :)


Kommentarer
Postat av: SJ

sv; Haha ledsen att göra dej besviken råttis men det är faktiskt svart rött och vitt ;D vet inte typ 500 eller nåt, det är inte mitt haha :)

2010-12-12 @ 20:07:58
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0