Hoppning gånger 4..

Har inte haft internet på hur länge som helst så därför har jag inte kunnat skriva något här.

Hoppade iaf alla hästar igår och alla var jätte fina.

hade en övning med tre hinder på långsidan, alltså så att man gjorde serpentinbågar, 4 st. Sen på ena långsidan hade jag ett räcke och en oxer, mellan 8-6 galoppsprång, beroende på vilken häst och vilken höjd. ;)

Stina var först ut. Hade faktiskt graman på henne, vilket jag aldrig brukar ha, för att jag skulle enklare få in bakbenen under henne och få en bättre kvalite på galoppen. Hon blev riktigt fin. Hoppade ganska mycket när det var lågt för att få henne att jobba så bra som möjligt, när det blir högre vill hon gärna springa FORT! Men på slutet hoppade jag väl kanske som högst 1m eller något. Hon fick mycket bättre språng när hon kom ihop lite mer så det var ju lite kul :)



Curt var självklart lika galen som vanligt. Han hoppade så himla bra och lyssnade någorlunda på mig iaf. ;) slutade med att vi hoppade en bana som låg mellan 1m och 1,15m. Hoppade en paralelloxer på 1,15m så han var underbart duktig! :D <3



Castro lyssnade mycket bra på mig denna dag, tro det eller ej. Tyckte dock inte att han hoppade lika bra som han brukar, men hn gjorde det iaf, okej nu lät det lite som att han brukar stanna, men det skulle nog denna häst aldrig kunna göra, om det inte är vatten såklert. :) Slutade väl på kanske 1,30m tror jag. Men det kändes väldigt bra ändå för han lyssnade på mina hjälper och han blev aldrig dumstark som han kan bli. :)



Sist ut var Stella, redan från början var hon jätte fin. Hon börjar bli starkare så hon har inte lika stora problem med galoppen längre. Dock kan det ju bli lite korsgalopp men hon är fortfarande ganska balanserad fast hon har det. :) Slutade med att jag hoppade långsidan på 1,35m, så det är rekordhöjd för mig och henne. Kändes mycket bra. :) så nu resten av året blir det bara bomarbete, och arbeten med små hinder. Så börjar vi på allvar nästa år. :D men först av allt ska hon få tre dagars vila. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0